Ikea en Hue lampen gaan na 30 minuten automatisch uit

De flows hebben goed gewerkt, maar sinds een maand gaan de HUE lampen (incl IKEA) na ongeveer een half uur vanzelf uit. Ze dimmen eerst en dan gaan ze uit. Ik kan ze weer aanzetten, maar wederom na half uur gaan ze weer uit. Ik heb de flows verwijderd en opnieuw gemaakt, maar dat geeft geen verschil. Heeft iemand een tip hoe dit op te lossen is?

Kijk eens in de hue app van philips zelf, niet in Homey. Heb hetzelfde gehad na een update van Hue. Misschien…

Daar kon ik niets in vinden. Maar zal kijken naar een update. Wellicht dat dat het probleem oplost.

Bij mij waren er ineens settings in de bewegingsmelder.

Deze heb ik na herstart HUE direct weer uitgezet, dus dat kan het niet zijn. En dan zouden ook meerdere lampen uitgaan. Het zijn overigens wel alleen de HUE lampen die nu eerst gaan dimmen en daarna uit gaan. Ik kon verder niets vinden. maar zal inderdaad eerst de HUE eens onder handen nemen.

Het is een lastig probleem omdat het van alles kan zijn. Mijn aanname was wel dat je de bridge gebruikt. Indien dat zo is kan het een flow zijn, vastgelopen hue app, geheugen probleem, instellingen in de Philips Hue app van Philips zelf of van derden. Ikzelf gebruik ook nog Iconnecthue. En idd ook in die laatste heb ik bepaalde instellingen staan(niet dimmen). Wellicht dat andere leden nog meer ideeën hebben. Tot die tijd zou ik de hue app in homey herstarten, homey herstarten, alles instellingen langslopen in de apps en flows, eventueel de hue lampen 1 voor 1 verwijderen en weer toevoegen om te zien of het probleem zich ook blijft voort doen bij die ene lamp. Het is een beetje de uitsluitingstherapie.

Inmiddels hebben we de IKEA lampen direct op de Homey aangesloten en kan de HUE hier niet meer in storen. Blijkbaar bij een update kan HUE de instellingen aanpassen. Ik had alles voor bewegingsensoren gezet op “Niets doen” maar er stond weer een (nieuw) regeltje bij dat na geen beweging alle HUE lampen na 15 minuten uit gaan. Probleem is bij deze opgelost.