Ikea Symfonisk remote

Wel zonde dan, weer een hub erbij terwijl ik juist zo graag alles via Homey koppel :slight_smile:

Update: Athom geeft aan dat toevoegen van ‘Symfonisk sound controllers’ zijn doorgegeven aan hun development team voor een volgense release, maar dat er geen plandatum kan worden gegeven.

1 Like

Ik gebruik de Tradfri Remote, deze wordt door Homey ondersteunt.
Met de aan/uit zet ik de reciever aan of uit.
Met dim up volume omhooggevallen en dim down volume omlaag.
Met > volgende track of FM zender, met < vorige.
Vergt wel enkele flows en je reciever moet het wel de commando’s ondersteunen.
Of je ook hier mee Sonos kan bedienen weet ik niet, ik heb geen Sonos maar HEOS.

In de nieuwe Ikea test app wordt de Symfonisk remote (eindelijk!) ondersteund! :smiley:

Eindelijk! Werkt deze app ook zonder de hub?

Yep, deze is zonder Ikea Gateway. Rechtstreeks aan Homey gekoppeld…

1 Like

Moet alleen zeggen dat ie nog niet heel intuitief werkt voor volumeregeling van mijn Sonos speakers. Veel gedoe om flows te maken.

Als mensen voorbeelden hebben; graag!

Bij mij werkt de volumeregeling geheel niet. Bij aanmaken flow Als… staat er waarde bijv.1 maar ik kan die waarde niet aanpassen.

@Kriss , zulke tags worden getoond, maar zijn nooit te wijzigen op IF kaarten. Wat verwarrend, maar het toont de mogelijk beschikbare lokale tags die je kunt gebruiken in de AND en THEN secties van deze flow.

Hier staat iets leuks over die tags.

1 Like

Hi tlangelaar, bedankt voor de uitleg.
Ik heb nu in en… logica de tag waarde op is gelijk aan 10 gezet en in dan… verhoof relatief volume sonos met 10%
Het is de bedoeling dat ik met een draaiknop (ikea symfonisk) het volume van m’n sonos amp kan bedienen.
Afspelen/pauzeren lukt wanneer de draaiknop wordt ingedrukt (met een andere flow) dus de knop werkt nu met de beta versie van de ikea app, maar wanneer ik er aan draai gebeurt er niets.

Meestal werkt Homey met percentages weergegeven van 0 tot 1. Probeer eens 0.10 ipv 10.

Misschien kan je hier wat mee ? Dit werkt voor de kleine ronde dimmer goed. De ‘waarde’ hoef je niet aan te passen, je hebt alleen ‘waarde’ tag nodig van de dimmer zelf .

Bedankt, heb geprobeerd met waarde 0.1.
Maar zodra ik aan de dimmer draai gaat volume sonos amp naar 100% :exploding_head:
En terugdraaien doet niets omdat je geen richting kan aangeven :see_no_evil:

Een Ikea dimmer is wat anders dan een symfonisk . Die laatste blijkt het nog niet zo lekker te doen !
Maak anders even een nummer variabele aan en een flow die met die symfonisk de nummer variabele veranderd. Dan kan je zien wat de symfonisk doet als je er aan draait.

Hoi Henk,
Ben jij er nog uit geraakt aub?
Ik slaag er alleen in om volume naar 100% te krijgen zodra ik aan de symfonisk draai, maar kan niet in stappen van 10% op en neer…
Met een hue dimmer switch kan dit wel (drukknoppen).

Nee, maar ook niet echt meer mee bezig geweest de laatste tijd…

Heb het voor de gein eens uitgeprobeerd met de kleine ikea dimmer ipv de dimbare led de volume vd yamaha te veranderen. Set volume to waarde werkt op zich wel, doch niet heel soepel. Als je geen volumelevel kan instellen dan gaat het niet werken tenzij je de waarde afvangt mbv relatief verandering en indien negatief volume down triggert en positief volume up.

Is er inmiddels al wat meer bekend? In de een flow kan ik alleen kiezen voor : als de volume knop is gedraaid… graag zou ik de optie harder en zachter willen gebruiken…

Dat is een kwestie van een logica kaartje gebruiken!

Ik heb sinds kort de Homey bridge en de IKEA Sonos Sound controller is niet te koppelen. Ik ben nu aan het experimenteren geweest met een afstandsbediening voor mijn gordijnen. Hiermee kun je in ieder geval het volume regelen. Ik heb een Flow gemaakt waarbij ik zeg dat als er op de knop open wordt gedrukt of omhoog zo je wil, het relatief volume met 4% omhoog gaat. Dit heb ik ook gedaan met de knop omlaag waarbij dan het relatief volume elke keer 4% omlaag gaat, werkt prima. Het is natuurlijk niet de oplossing en je hebt niet alle functies maar in ieder geval wel een volumeregeling.

1 Like