Ikea Tradfri lampen toevoegen lukt niet

Het is gelukt om alle lampen via de Tradfri gateway toe te voegen.
Ik heb de moed opgegeven met het apart koppelen van de Ikea lampen, bovendien heb ik de gateway ook nodig omdat ik een bewegingssensor & afstandsbediening van Ikea heb.

Bedankt voor jullie tips.

Dat is een bekend issue met Ikea, ook bij andere controllers. Lampen die je niet wil koppelen moet daadwerkelijk uit staan (geen stroom erop of uitgedraaid).

Gaf bij mij geen verschil, andere lampen uit of spanning eraf. Uiteindelijk was een keer toevoegen na 20/30x raak

Mij lukt het na 50 keer nog niet. Een drama

Dit was bij mij de oplossing:
In de homey paring routine staat lamp uit en daarna aan zetten. Dit is dus niet juist.
Oplossing is lamp uit, dan paring aan zetten en daarna de lamp aanzetten.

1 Like

Zie eventueel

Ik krijg 5 e27 lampen niet gekoppeld. Het valt mij wel op dat bij resetten na 6 keer aan en uitzetten de lamp niet knippert wat wel het geval moet zijn. Iemand tips?

Bekend probleem. Hier de oplossing

Bedankt Tasz voor de gouden tip.

Alle lampen binnen een half uur weer werkend.

1 Like

Je had de post van Octo waar je onder reageert niet gezien? :innocent: :stuck_out_tongue:

Dit was voor mij ook de oplossing, had al van alles geprobeerd:+1:

Ik heb 6 ikea spots GU10 deze zitten aan 1 gewonen schakelaar 1 spot koppelen gaat maar wil ik nr 2,3,4,5,6 doen lukt dat niet op de zelfde manier als bij spot 1. kunnen jullie bij helpen?

En wat is die zelfde manier?

De goeie manier is 1 koppelen en zorgen dat de rest geen spanning heeft. Dan nummer 2 koppelen en zorgen dat de rest (ook nummer 1 ja) geen spanning heeft. Rinse and repeat.

Zelfde manier is koppeling proberen te maken 6x uit aan. Maar dan reset hij natuurlijk ook weer de eerste dus zal het wel worden zoals word beschreven het spanningsloos maken van de niet te koppelen lampen

Zeker!

Dankt voor jullie hulp gaan we het weekend aan de slag nogmaals dank

Hmmm apart :thinking:
Heb ik nog nooit hoeven doen en ik heb behoorlijk wat Ikea spul hier.

Ik heb wel ervaring dat de “nieuwe” type GU10 (te herkennen aan 1 powerled in plaats van 5 kleinere ledjes) makkelijker zijn de kopellen.
Bijv de oude krijg ik achter in mijn tuin met geen mogelijkheid gekoppeld (dicht bij homey wel) en bij de nieuwe is dat geen enkel probleem

Firmware is up to date

Ouddownload Nieuwdownload (1)

Jij zet ze dan ook niet alle 6 tegelijk uit en aan…

Klopt inderdaad. Maar de gekoppelde lampen zet ik niet spanning loos. Dat zou een ramp zijn voor mij, dan zou ik elke keer als ik een lampje wil toevoegen alle armaturen in de tuin moeten openschroeven.

Net even gekeken, ik heb 16 Ikea lampen in huis.