Image grabber dahua cam & NVR

Allen & @jordan,

Ik krijg via image grabber mijn snapshot van mijn camera niet meer binnen. ik
had een mooie flow dat wanneer er op de deurbel gedrukt werd dat er een snapshot gemaakt werd en via telegram naar mij verzonden werd. sinds kort komt de foto niet meer binnen.

ik maak gebruik van de volgende flows:
image%20grab

en deze om de afbeelding te verzenden:
image%20send

De link in de image grab functie werkt in de browser wel. echter blijft er wel een pop-up komen waar de inlog gegevens ingevuld staan waar je alleen nog op “inloggen” moet klikken.

Echter was dit ook al het geval toen het nog wel werkte.
Het gaat om een Dahua IPC-HDW5231R-Z IP camera die achter een Dahua NVR4208-8P-4KS2 NVR zit.

Het probleem lijkt hem echt te zitten in de grab functie. als ik deze vervang door een simpele afbeeldings URL van internet dan werkt alles wel naar behoren.

De flows anzich starten wel, na het drukken van de deurbel krijg ik ook vrijwel meteen de notificatie “de deurbel ging”.

hopelijk heeft iemand de oplossing of een alternatief om een snapshot te maken en te verzenden.

En staat authenticatie uit in je cam?

nee, maar dit was voorheen ook nooit. Username en wachtwoord zitten in de URL + deze geef je ook nog eens op in de image grabber functie “haal beveiligde afbeelding op”.
dit werkte dus normaal altijd.

Ok. Maar heb je ook geprobeerd om het uit te zetten om te kijken of het dan wel werkt?

De IP camera’s zitten aangesloten op een NVR welke een eigen netwerk creeert voor de camera’s, hier kun je van buitenaf zoiezo niet in. voorheen logde ik dus in op de NVR (ook met het IP adres van de NVR) en in de URL zit het kanaal nummer verwerkt (channel 1) om een snapshot van het gewenste kanaal te krijgen. hierbij heb ik ook al geprobeerd de authorizatie uit te zetten. dit maakt geen verschil.

Als je een beetje technisch bent, kun je de ImageGrabber app eens runnen vanaf de commandline en de logs meekijken. Je zou dan moeten kunnen zien wat er mis gaat (denk er aan bij eventuele posts je wachtwoord & username weg te editen)

Overigens, die “Beveiligde afbeelding” functie is voor de versie met wachtwoorden in popups van je browser. Als de username & het wachtwoord in de URL zitten en dat werkt zonder popup vanuit je browser, dan kun je de andere versie eens gebruiken.
Je zou ook die “direct inloggen” eens kunnen proberen, er zijn meerdere methodes en niet alle methodes werken bij elke camera.

Volgende dient ingesteld te staan.

Ik ga morgen eens de bovengenoemde punten eens proberen en uitzoeken. Bedankt alvast voor de opties!

@Bulletcather

Deze optie stond op de camera nog op “on” zag ik. echter maakt dit helaas geen verschil. ik denk dat dit wel had kunnen helpen wanneer ik direct met de camera verbinding maakt wanneer deze dus zonder tussenkomst van NVR aan het netwerk had gehangen. bij de port opties van de NVR is deze optie helaas niet beschikbaar zie hier onder:

tablad 1 van NVR port settings:

tablad 2 van NVR port settings:

hoe dan ook zal ik hem nu op “off” laten staan wellicht dat het toch iets brengt tijdens het verder uitproberen van andere opties en URL’s

@Jorden
Ik ben nog een beetje aan t stoeien met imagegrabber te laten runnen vanuit de nodejs cmd. heb de app gedownload van github en krijg verbinding met homey, maar heb nog niet het juiste commando gevonden om de app te runnen en te loggen. ik kom nog niet veel verder dan:

de beveiligde afbeelding functie heb ik ook al met verschillende URL’s geprobeert (zowel met als zonder channel, username en wachtwoord in de URL). ook heb ik de normale afbeelding grab functie geprobeert met username en wachtwoord in de URL.
maar in de browser krijg ik nog altijd het pop up scherm met vraag om username en wachtwoord, ondanks dat deze in de URL verwerkt zitten. het enige is dat ze dan al wel vooraf ingevuld zijn in de pop up. dus hoef alleen nog maar op “inloggen” te klikken.

ik vraag me af of er hier ook andere gebruikers zijn die ook een (dahua) NVR tussen de camera’s en het thuis netwerk hebben zitten waarbij de snapshots image grabber functie (nog) wel werkt. of heeft iedereen zijn IP camera’s direct aan het thuisnetwerk zitten?

Wat is de reden dat je de plaatjes van de NVR af wil halen en niet van je camera.
Homey doet dit intern en er hoeven dus ook geen poorten voor open te staan

De rede dat ik de camera’s achter de NVR heb zitten en niet direct op mij netwerk is zodat deze 24/7 opneemt (ik heb verder nog geen NAS oid in huis welke deze taak over zou kunnen nemen). tevens bied dit nog een stukje extra veiligheid doordat het een eigen netwerkje heeft waar je niet zomaar bij kunt. dit alles werkt prima voor mij. Voorheen werkte dit dus ook met image grabber. echter nu niet meer?

Ik wil deze net beginnen opzetten, hebben jullie al een oplossing gevonden?

Helaas, nog geen oplossing. Ik hoop ook nog steeds dat er hier iemand een heeft😉.

1 Like

Iemand die me verder kan helpen met het programma te laten runnen via node.js? Ik zou graag boven water krijgen waar het fout gaat.

probeer eens een virtuele camera toe te voegen (nieuwe functie van homey)
en maak eens een snapshot met deze URL
http:///onvifsnapshot/media_service/snapshot?channel=1&subtype=0?loginuse=&loginpas=

channel=1 staat voor camera nummer.

Werkt bij mij als een t…

Harold, bedankt voor je bericht, net de virtuele op cam proberen aan te maken met de door jou gestuurde link, krijg echter de volgende vmelding bij t aanmaken/toevoegen van de camera:

Of bedoel je de URL van de camera als ik ip van toevoegen? Dat zal ik eens proberen, zodra ik weet wat t ip adres is om de cam in browser te bekijken van een dahua cam achter NVR.

ik zie geen ipadres van de nvr en ook geen usernaam en wachtwoord ???

zo zou die er ongeveer uit moeten zien
http://192.168.2.243/onvifsnapshot/media_service/snapshot?channel=1&subtype=0?loginuse=gebruiker&loginpas=mijnwachtwoord01

kijk anders eens hier.

staat ook een voorbeeld van hoe ik het heb gedaan.

Thx zal dat topic eens gaan bekijken, heb net de URL nog aangepast met IP adres , username en ww van de NVR maar krijg een “could not fond that pairsession” melding.