Homey Community Forum

Infrarood paneel verwarming sturen op temperatuur en beweging

Hallo allemaal,

Ik heb een klein vraagje wat waarschijnlijk helemaal niet zo moeilijk is.
Ik heb op een van de slaapkamers een infraroodpaneel hangen voor verwarming, en een bewegingssensor als aanwezigheidssensor. Verder een temperatuurssensor en een zwave tussenstekker.

Wat ik graag wil is dat als er beweging gedetecteerd is EN als de temperatuur minder is dan 21 graden draai de zandloper om voor xxx seconden en zet de stekker aan.

Dus eigenlijk:

WHEN:
Motion detected
AND:
Temp senor
Logica Temperatuur is kleiner dan 21
THEN:
Draai zandloper om
Zet stekker op AAN

Alleen kun je bij AND de temperatuur niet aangeven, en andersom doet de bewegingssensor niet altijd beweging detecteren.

Of kan ik het wel gewoon omdraaien? Dus de bewegingssensor als AND opgeven?

Egwel!

Hmmm, ik kan als ik bij when sta alleen maar aangeven als de batterij van de tem sensor leeg is.
Ik ben een noob dus het zal wel aan mij liggen. Ik doe een ptp en probeer de flow opnieuw te maken…

ALS motion detected EN (logica kaartje uit de link hierboven) temperatuur van je sensor is minder dan 21 DAN doe wat je wil.

Welke temperatuur sensor heb je?

Aqara voor deze flow

Oooooooooooooooooo
Op die manier, tjemig de pemig, ik dacht dat je in de flow het apparaat moest specificeren om logica te gebruiken, maar je kunt dus (voor de volgende beginner) inderdaad het kaartje gebruiken als hierboven en dan de juiste sensor toevoegen door de juiste tag erbij te zoeken.

Fantastisch dat maakt weer een heleboel extra mogelijk…

1 Like