Inleren externe afstandsbediening

Kan je een apparaat koppelen en aansturen waar geen app van is? Maar door te koppelen via de oude afstandsbediening van het apparaat? Signalen inleren?

1 Like

Dit kan alleen bij infrarood…

1 Like

Oké dus simpelweg een controller op Ali express bestellen die werkt op 433 MHz en deze besturen met homey gaat dus niet

Nee, daar moet je een Homey App voor maken, mits het ook echt kan. Dwz je device geen versleuteling gebruikt.

BTW even naar Nederlands verplaatst!

Ik gebruik zelf een kaku afstandbediening waar ik van alles mee kan bedienen maar heb ook al een random 433mhz afstandbedieningen en een Byron (niet door de Byron app ondersteunde) deurbel kunnen koppelen via de kaku app.

Mocht je een afstandbediening bestellen en gekoppeld krijgen met bijv. de kaku app.
Laat het dan even weten.

Hey Dijker,

Zelf zou ik mn bestaande gashaard willen schakelen via 433mhz. via Github heeft iemand ooit een appje geschreven maar deze werkt niet meer helaas…

zelf ben ik er niet zo in thuis om een app te maken zoals hier staat beschreven en toch wil ik deze aansturen via 433mhz. weet jij wellicht hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Alvast bedankt!

Ik heb het zelfde. Probleem de AB Mertik GV60 werkt niet. Wie kunnen we hiervoor benaderen om het toch weer werkend te maken. Ik heb helaas 0 kennis van coden. Heb eventueel zelfs geld voor over.

Jullie zouden het kunnen proberen met een Broadlink RM Pro. Deze kan wel van afstandsbedieningen 433 mHz signalen kopieren en is koppelbaar met homey met de Broadlink app. Voor rond de 30 euro te bestellen op AliExpress, en is ook nog eens beter in leren van infrarood afstandsbedieningen dan homey zelf.

Heeft er al iemand zijn Dru gashaard weer aan het werken gekregen via Homey? Voor versie 1.5 werkte het bij mij prima via app van @Ramon Baas die ik van Github had maar helaas werkt deze in de huidige versie van Homey niet meer.

2 Likes

Tof dat je me een baas noemt, maar ik denk dat je even moet kijken dat je de goede mensen in je tag meeneemt.

1 Like

Beste Desmond, ook ik loop hier tegenaan.
(mertik maxcontrol, is wifi AB
Heb je al een oplossing ?
om te voorkomen dat we het wiel allebei gaan uitvinden.
Peter