Inloggen bij Rituals App lukt niet

Ik krijg bij het in liggen een Jason foutmelding

Athom updated the app yesterday. Have you updated it?

Ik zit op 2.3.3 en krijg deze melding

Restarting the app, restarting Homey, deleted the app and reinstalled? Maybe these suggestions can help

Helaas krijg nu ‘Network request failed’

Zelfde probleem. Even voor de duidelijkheid. Sprak vandaag met support en de versie die tekoop is in de winkels is versie 1.0. Versie 2.0 is alleen online tekoop en deze is compatible met google home en alexa. Ik heb versie 1.0.

Aanvullend: het product is niet goed door ontwikkelt. Ik kreeg hem niet aan de praat met ios maar wel via een android device. (Belachelijk voor die prijs) De combinatie met homey werkt helmaal niet. Niet met ios en ook niet via android. Erg jammer. Voor mij een rede om het product te retourneren.

Ik gebruik er zelf een (ik ga uit van versie 1) en hij werkt prima met Homey. Ik kan hem gewoon activeren en uitlezen.

Edit: ik ben wel al ingelogd. En naar wat ik nu lees wil ik niet proberen uit en in te loggen.

Edit2: mijn apparaat heeft firmware 1.2.8 al verwacht ik niet dat dat wat zal uitmaken aangezien de App helaas via internet communiceert (ook in je eigen LAN)

Aangezien het ding wel werkt en alleen het inloggen niet, lijkt het er op dat Athom het inloggen-gedeelte moet repareren in de Homey app. Mogelijk heeft Rituals iets aangepast.

Ik overweeg ook een Genie te kopen. Wel een 1.0 dan aangezien ik hem ‘s avonds ook graag buiten zou gebruiken ivm muggen en dan is een accu’tje wel handig… :slight_smile:

Dat is ook meteen de reden van mijn vraag aangezien ik graag andere geuren zou willen gebruiken dan de standaard Rituals cartridges.

Zijn deze na te vullen met een eigen geur? Is uiteraard niet zo bedoeld door Rituals maar misschien met een beetje hacken?

Hallo Henk, :slight_smile:

Ik vul de patronen zelf na met de parfum interieur 500ml, deze kost €25,90.
Kun je h’m zo’n 15x vullen voor €10,- minder!

Alleen werkt de volume-indicatie in Homey of de app niet betrouwbaar meer. Boeien!

Groeten,
Rob

Ik heb van mijn vriendin een Rituals Genie 2.0 gekregen. Nu heb ik heb hem 2 dagen aan via homey verbonden maar hij geeft om de haverklap: internal server error waar door hij dus niet bedienbaar is en moet ik telkens de app herstarten om hem te laten werken. Hebben sommigen van jullie deze ervaring ook? ik heb inmiddels een support ticket gemaakt bij Homey.

sommige topics zijn al meer dan 2 jaar oud en ik heb dit probleem nog niet eerder voorbij zien komen.

Maar hoe zit het op dat moment met de officiële Android app? Geeft die dan ook problemen?
Dan weet je of het aan Homey (of de app) ligt of aan de Genie.

Ik heb een iphone rituals app en ook deze verliest soms de verbinding, athom stuurde zojuist mij een antwoord:

We have had a look but this error seems to come from the internal server at brand API level and therefore not something we can address or fix on our side of the fence.

I hope they will be able to solve this as soon as possible.

Ik denk dat ik dus contact moet zoeken met rituals, maar vind wel vreemd dat ik hier op het forum geen gebruikers vind met hetzelfde probleem met homey

Ook hier valt de verbinding soms weg, met name in de ios app is dat goed zichtbaar. Ik heb het vermoeden dat het probleem bij Rituals ligt, omdat hun app de foutmelding op zijn tijd geeft. Melding is dan dat er geen wifi verbinding is. Als ik kijk naar mijn wifi verbinding, wordt deze door mijn Ubiquiti altijd als goed tot uitstekend benoemd. (Badkamer)Dus ook hier denk ik dat het probleem niet aan mijn netwerk ligt.

1 Like

nee ik heb denk ook dat het aan de rituals app zelf ligt, ik heb nu een flow waar ik hem aan en uit zet en laat hem daarvoor eerst de app opnieuw opstarten. tot nu toe nog geen problemen verder gehad

1 Like