INNR P120 werkt niet

Om stroomverbruik te kunnen meten heb ik 2 maal de INNR P120 smartplug gekocht.
Deze gekoppeld aan mijn Homey (eerste model), maar helaas …
Beide zijn zichtbaar binnen de Homey omgeving, maar communicatie lukt niet (noch aan/uit schakeling, noch meting stroomverbruik.

Zodra ik gegevens opvraag of aan/uit probeer, komt er in rode bal een melding: “Er ging iets fout, probeer het later opnieuw. (Timed out after 30000ms)”

al tich keer herinstallatie gedaan, maar blijft het zelfde probleem.

Heeft iemand de oplossing?

Er van uitgaande dat je de SP120 bedoelt, die heb ik een stuk of 8 allemaal werkend zonder problemen.
Misschien een Zigbee probleem met de eerste versie van Homey? Draai je wel de laatste versies van alles?

Ik bedoel idd SP120.
Het model is Early 2016 en de Homey software versie is Homey v2.5.2

Hier ook geen probleem met de SP120 4x op Homey early 2018 en v2.5.2

Hier een Early 2016 met twee van deze SP120 dingen. Zonder problemen.

Dat is goed nieuws. Heb je voor mij het geheim van de smid qua installatie? :grinning:

Send from my iPhone

Misschien de Innr app eens opnieuw installeren? Of een PTP uitvoeren?

Beide helaas geen gewenst resultaat :pensive:

Heb je meer Zigbee apparaten? Is de afstand tussen de Homey en de stekkers te groot misschien? Heb je de stekkers al dichtbij de Homey geprobeerd?

Dit zijn de enige op Zigbee en afstand tot homey is bij de een 1 meter en de andere 5 meter. Koppeling werkt overigens ogenschijnlijk prima en zijn ook zichtbaar in homey. Alleen communicatie gaat niet (laatste melding was “233, Mac no ack”.

Heb je al eens bij de development tools gekeken of je daar rare dingen ziet in het Zigbee netwerk?

Zou niet weten waar naar ik moet kijken dan zeg ik eerlijk …

42

Dat ziet er normaal uit denk ik. En gewoon met het knopje aan/uit gaat wel gewoon neem ik aan? Ik zou het dan toch eerder in het Zigbee protocol van de Homey zoeken als in de stekkers denk ik. Maar blijft vreemd.

Sinds gisteren de INNR sp120 binnen. Ik heb hem werkend in Homey. Nu heb ik de stekker op zolder bij wasmachine geplaatst maar daar werkt hij niet. Ik vermoed dat de afstand tot Homey te groot is. Nu heb door het hele huis Hue en Xiaomi Aqara sensoren. Ook Zigbee apparaten dus. Klopt het dat die apparaten het Zigbee netwerk niet doorgeven aan de INNR?

Dat zou wel moeten volgens mij. Mijn SP120’s bouwen in ieder geval wel een mesh op. Ik heb maar 1 ander Zigbee apparaat (Hue motion sensor) en die route loopt ook via een SP120.
Misschien moet je het netwerk opnieuw laten opbouwen?

Alleen devices die op stroom aangesloten zitten zouden dat kunnen doen. Aqara sensoren zijn (meestal) batterij gevoed en zullen de mesh niet ondersteunen maar er alleen gebruik van maken.

Oké. Vreemd dat hij op zolder dan niet pakt. Op elke verdieping Hue lampen zitten. Ook op zolder. Dan zou je zeggen dat het Zigbee netwerk overal reikt.

Hoe kan je je netwerk opnieuw opbouwen? Alles opnieuw installeren?

Dat zou met een PTP (pull the plug) moeten kunnen, stekker uit de Homey en er minstens een kwartiertje uitlaten.

Ga ik proberen. Bedankt.

Helaas. Ook na PTP geeft hij onderstaande melding.