INNR SP-120 plug en Philips HUE

Hallo, vandaag mijn Homey binnengekregen. Even aan het puzzelen geweest hoe ik mij HUE bridge kon aansluiten in de app maar dat is gelukt. Ik gebruik in huis echter ook SP-120 plugs voor lampen waar geen HUE lam in past. Ik wil die graag aan de Philips bridge verbonden houden maar helaas ziet Homey ze niet. Is iemand dit al eens tegengekomen?

Ik heb geen Innr lampen maar wel een hue bridge waar ik een osram plug aan gekoppeld heb.
Die komt niet zichtbaar in Homey, maar ik kan de osram wel bedienen als ik de ruimte waar het aan gekoppeld is aan of uit zet.
In de Dan… rij kiezen voor Philips Hue en dan Zet alle lampen aan in een ruimte en dan bij Kies een item de ruimte selecteren.
De grap is dat je ook een ruimte kunt maken waar alleen de osram in zit.

Werkt dit ook met jouw Innr SP-120?

Voor Homey herkenning heb je waarschijnlijk de Innr app voor Homey nodig: Homey Innr app. Hiermee zou je ze los kunnen schakelen. Als je ze al hebt opgenomen in de Hue bridge (ik heb ze bijvoorbeeld zelf onder een Hue dimmer schakelaar zitten om alle lampen in 1 ruimte te schakelen), zou dit gewoon via de bridge moeten blijven werken, toch?

Dank je wel, ik wil ze inderdaad onder de bridge laten hangen en niet direct aan INNR. Ik ga nog even proberen of ze aan beide kunnen.

Dank je wel, ik kwam er gisteren achter dat dit inderdaad ook voor de SP-120 werkt …

Je zal moeten kiezen, via de Hue bridge pairen en dan in een eigen kamer zetten zodat Homey de kamer kan aan/uit zetten ( zoals Blarp in zijn bericht schreef) of via de Innr app van Homey, met als voordeel dat je dan ook een power metering te zien krijgt ( watt verbruik). Bij Zigbee kun je maar aan 1 controller pairen, dus of Hue Bridge of Homey.

Dank je wel Martin, ik ga verder stoeien.

Ik heb een soortgelijke vraag…
Ik meerdere Innr SP120 schakelaars/stopcontacten in mijn keten zitten die ik (zonder bridge) via de Innr app hebt gekoppeld met de Homey en dus rechtstreeks vanuit Homey kan bedienen.
Kan ik hier dan ook tegelijkertijd een ‘fysieke’ schakelaar op laten werken zodat ik deze SP120 stopcontacten èn met de Homey maar ook met een schakelaar kan bedienen? (Welke schakelaar?)
Of kan dit alleen wanneer deze sp120 stopcontacten eerst in/via bv een hue bridge zijn opgenomen/geschakeld worden?

Hmmm, met Zwave kan je dat door middel van associaties doen. Bij Zigbee weet ik dat niet. Je kan het natuurlijk via de Hue bridge doen met alle Philips schakelaars. Maar je voegt dan alleen nog een bridge toe en dat lijkt me niet nodig. Je zou eens kunnen proberen of je een zigbee schakelaar op Homey aan kan melden en vervolgens met een flow bij indrukken van een knop je innr sp120 kan laten bedienen…

Hoi,dat is precies wat ik zou willen weten alvorens ik een schakelaar gaat aanschaffen …,zou je een schakelaar, zónder dat daar een bridge bij komt kijken, kunnen aanmelden aan de Homey?
Of heb je ten alle tijden een Bridge nodig om een fysieke schakelaar te kunnen bedienen in de Homey…?
Mocht dit mogelijk zijn zou ik ook graag willen weten met welke schakelaar dit evt zou kunnen.

Schakelaars van Aqara zijn wireless en doen exact wat je probeert te bereiken.

Bedankt :+1:t2:
Ik neem aan dat de schakelaars ‘Xiaomi’ Aqara Schakelaars bedoel?

Yep! Check even de aqara app voor supported schakelaars.

@Hannes85

Gisteren de dubbel-switch van Xiaomi/Aqara besteld en zojuist al binnen gekregen…
Aanmelden van de schakelaar en het inrichten van de juiste flows was een peace of cake,werkt perfect!
Ik blij,maar vooral mijn vrouw is er heel blij mee.

:blush: Bedankt!

1 Like