Installatie oude Athom

Ik heb een 3 jaar oude Athom en wil deze voor de eerste keer installeren. Ik heb de meest recente app voor android gedownload, geinstalleerd en verbonden met de homeysetup webserver.
Krijg de volgende melding:
Aan het laden…
De installatie is aan het laden.
Oeps!
Er was een probleem bij het laden van de installatie. Wil je het opnieuw proberen?

Opniew proberen geeft hetzelfde resultaat.

Leendert Blaauw

Hoi Leendert,

welkom op deze community! Normaal gesproken praten we hier Engels, maar er is ook een Nederlands onderdeel. Je topic zal wel verplaatst worden naar de NL-sectie. Kan een keertje gebeuren.

Jammer dat het niet lukt met installeren, klinkt een beetje als dit probleem:

Je kunt Homey resetten (op zijn kop houden voor 10 seconden) of even contact met Athom of @Bram opnemen, mocht het resetten niet helpen.

Als het een oude Homey is, kan het zijn dat je Homey nog een versie heeft van voor Homey v2.

Als dit het geval is moet je eerst je Homey verbinden met een wifi netwerk door de stappen op setup.athom.com te volgen, in plaats van de app, via de app werkt namelijk niet als de Homey nog geen Homey v2 is.

Zo gauw hij verbonden is met een wifi netwerk, en gekoppeld aan een Athom account van jou, kan je via de (nieuwe) app updaten naar Homey v2.

Bedankt voor je snelle respons. Had het al eens op die manier geprobeerd maar kreeg geen respons met de “ga door in de webbrowser”. Heb het nogmaals geprobeerd maar nu met succes.

Leendert

Ik heb de stappen uit deze post gevolgd maar ik krijg hem niet geïnstalleerd. Heeft er iemand nog tips?

Deze ook geprobeerd?