Instellen nieuwe homey, voorbeelden met app, flows, ifttt

Gisteren homey pro ontvangen. Voorlopig begrijp ik er nog weinig van en zie ik de toevoeging van homey niet . Alexa en Google Home en logitech harmony gebruikte ik al, naast een fibaro Home center. Alexa en Google Home heb ik geïntegreerd. Kan een commando geven richting homey via deze twee, maar wat voegt dat toe vraag ik me af. Ifttt is ook verbonden, maar begrijp ik ook niet erg, moet ik nou all ifttt verbindingen die ik reeds heb via Alexa en Google Home heb weer opnieuw gaan maken. Bijvoorbeeld om appletv te starten. Zijn er ergens voorbeelden van ifttt met homey, via de app. Zo dat ik kan zien hoe je zo’n flow maakt met ifttt? Of video’s van het opzetten van een systeem met homey en de app. Nog een lange weg te gaan geloof ik:-) geeft ook niet heb geen haast.

Hoi Rob,

wat leuk dat je een homey hebt gekocht. Homey is bedoeld als hoofd controller van je domotica systeem,
omdat je heel veel apparaten kan koppelen aan homey. zo heb je een centraal systeem waar mee je (bijna) alles in huis kan bedienen met homey. Met de handige flow editor op zowel je mobiel als op de computer kun je alles aan elkaar koppelen zodat apparaten van verschillende merken met elkaar kunnen praten en elkaar opdrachten kunnen gaan geven. misschien is het wel een goed idee om even te delen met welke gedachten je een homey hebt aangeschaft omdat je al aardig wat domotica producten in huis hebt. met de zoek functie op deze site kan je gericht zoeken naar bepaalde onderwerpen. of kijk even op mijn profiel misschien vind je hier nog wat info die je zoekt

Heb er vroeger ook wel eens eentje gehad, toen was ik niet onder de indruk. Nu wilde ik de pro proberen met name ook omdat het via app op mobiel kon. Je leest er over dat er veel mee kan. Het maakt je enthousiast om te proberen. Sta er ook anders in dan de vorige keer, het is geïnstalleerd en draait, de rest ga ik rustig bekijken. Heb wat moeite even om te begrijpen hoe sommige dingen werken, je denkt als dingen zin gekoppeld is alles zichtbaar in homey, maar dat is niet altijd zo. Of ik zie het nog niet:-). Google Home heeft toch ook koppelingen met andere services maar dat je toch niet terug in de homey, zal wel niet de bedoeling zijn, Google en Alexa zijn meer de systemen om de voice opdrachten te geven aan Google en Alexa denk ik…zal wel goed komen, ga me er rustig in verdiepen

Ter aanvulling, of misschien als hoofdsysteem te gaan hanteren als inderdaad alles blijkt te kunnen. Moet eerst meer er achter komen hoe dingen zijn opgezet. Nu stuur ik tv aan via Google Home met logitech harmony. Kan dit ook in homey vraag ik me dan af bijvoorbeeld. Wat fibaro betreft had ik graag gezien dat ik mijn fibaro account kan linken aan homey zodat alle devices gelijk zijn gekoppeld. Maar dat kan niet volgens mij. Enz.enz.

Wat betreft Alexa en Google Home: Devices die je daar ziet zijn gekoppeld aan andere “controllers” en die worden overgenomen. Ze zijn zelf geen controllers, alleen doorgeefluik.

Wat betreft Fibaro: Al je devices zijn gekoppeld aan je HC controller, niet aan je account. En aangezien je devices maar aan één controller kunt hangen zul je ze moeten overzetten naar Homey.

Ok, duidelijk. Dank

Logitech harmony inmiddels ook gekoppeld, zie alles aan activiteiten voorbij komen en alle tv zenders die ik ermee heb ingesteld. Dat is wel heel gaaf.

1 Like