Integra satel inbraakalarm

Werkt de app voor integra niet meer op v2 of doe ik iets mis? Krijg het niet gekoppeld

Niemand idee of het nog werkt of niet?

De laatste keer dat ik 'm zelf heb toegevoegd deed hij het prima.
Voeg apparaat toe, kies Integra Alarm, volg de paar stappen.
Dan moet je een apparaat hebben in je apparaten overzicht.
Ga naar instellingen van het Integra Alarm (in het apparaten overzicht), ga naar geavanceerde instellingen, vul de verschillende waardes in en sla op. Als je daarna weer kijkt in geavanceerde instellingen zouden er 3 waardes automatisch gevuld moeten zijn: type, versie en taal. Dan is het koppelen gelukt.

Lukt niet als ik de 3 waardes invul ipadres dus dyndns, gebruikers ode en poort gebeurd er niks

Dyndns? Bedoel je nu public IP?

Je Homey staat in je thuisnetwerk, je alarm ook. Toch? Dan moet je je interne ip adres (10.0.x.x of 192.168.x.x) invullen.

Je kunt de officiele Integra App gebruiken met een public IP adres en port-forwarding aanzetten op je router om je alarm te bereiken, maar dat zou ik toch afraden icm Homey.

Idd dat bedoelde ik, dacht dat dit ook ging werken. Heb de originele app ook staan en daar kan ik het benaderen weliswaar zonder Homey. Zal es proberen met het lokaal ipadres in te vullen

Het is gelukt waarvoor dank, enige dat ik nog wat mee zit is stel dat ze u gsm stelen kun je alarm gewoon afleggen zonder code, want je code zit in Homey gewoon ingevuld.

Dat is mooi!

Ik neem toch aan de je telefoon beveiligd is…
Ditzelfde geldt denk ik voor digital sloten zoals ze ook via Homey bedient kunnen worden. Er is geen mechanisme in Homey om interactief een flow uit te voeren… Dat is wat tegenstrijdig met het automatiseringskarakter van het geheel.
Of gewoon geen flow maken die het alarm uitschakelt (security through obscurity).
Of niet je alarm aan je Homey koppelen :slight_smile:

Klopt is inderdaad beveiligd, had handiger geweest om in Homey ergens beveiliging code te voorzien maar soit lukt en zie wel of ik het gekoppeld laat of niet

Beste @Iljas_Mahieu,

Hier werkt de satel app ook fantastisch!
En draait prima op V2.0.
Ik heb in mijn satel een gebruiker aangemaakt die alleen in mag schakelen. Dit is de Homey gebruiker.
Homey kan dus onmogelijk bij mij de inbraak installatie uitschakelen. Dit doe ik liever handmatig en ter preventie dat Homey of telefoon gehacked wordt of je telefoon gejat.

Misschien is dit ook een optie voor jouw?

1 Like

Heb het anders opgelost, heb de gebruikers code een niet bestaande ingevuld, want gebruik die koppeling enkel om enkele flows mee te doen. Werkt ook. Gebruik het klavier en de echt satel app om te wapenen,

zou er nog update komen om zonestatus van detectoren te volgen, zodat je via de detector indien beweging je licht kan aanschakelen in een flow

1 Like