Internet valt weg, homey niet bereikbaar

Nou vind ik het wel bijzonder dat mijn homeydash met dezelfde token blijft werken zolang ik mijn wachtwoord niet verander.

Dat zou betekenen dat de bron van het probleem in de app zit? De app zou kunnen werken met zijn oude token (net als homeydash) maar wilt perse een nieuwe?

@Rocodamelshekima klinkt dat als iets mogelijks of zie ik dit verkeerd?

Is hier nu eigenlijk al een oplossing voor? Internet viel vandaag uit en alles stort gelijk in. Homey-app openen en alle apparaten hebben een rood uitroep teken? Daarna niet meer kunnen inloggen via de app?

Alles wat non cloud is functioneert, maar alleen lokaal werkt gewoon. De homey app op je telefoon heeft dan wel een probleem.

Zou je een nodered dashboard hebben met lokaal mqtt enzo, dan is alles wel gewoon te bedienen. En met gewone knoppen in huis natuurlijk.

Zelf heb ik een ups (nood batterij) op wifi en homey en een 4G als backup in de internet router. Met resultaat dat als in de wink de stroom uitvalt ik zelfs nog tot 30 min wifi in huis heb en bij internet storing automatische overschakel op 4G internet (en weer terug)

Bij mij heb ik ook wel dat de boel ontregeld was als internet er uit ligt. Bleek dat die Ziggo modem ook gewoon het lokale wifi netwerk afsloot als er een probleem was met internet. Heb nu een losse router voor de Wifi en sindsdien geen problemen meer.

Ik kwam na 2 jaar weer bij dit ticket aan maar ik kan misschien iets toelichten.

Zojuist heb ik mijn modem uitgezet. De Netgear Orbi’s blijven dan gewoon het LAN en de Wifi regelen.
De Homey Android app haperde even en gaf een melding timeout 30000 ms.
Na het refreshen/wisselen van scherm werkte alles weer in de app terwijl het modem nog uit stond.

Op dat moment merkte Android dat de Wifi verbinding met de Orbi’s wel nog prima werkte maar geen internet meer kon geven.
Daarop besloot Android om 4G te gaan gebruiken (terwijl de Wifi nog aan stond op mijn telefoon en verbinding had met de Orbi’s).

De Homey app werkte toen niet meer. Waarschijnlijk omdat Android het lokale netwerkverkeer richting Homey het 4G internet op stuurde in plaats van over het Wifi netwerk.
En via internet is Homey niet bereikbaar als het modem uit staat. De weg vanuit Internet naar binnenshuis werkt dan immers ook niet.

Toen ik op de Android telefoon het 4G netwerk (data) uitzette, ging de telefoon weer gebruik maken van de Wifi (ondanks dat deze Wifi nog steeds geen internet kon geven).
De Homey werkte op dat moment weer en dat kan alleen lokaal via Wifi zonder internet zijn geweest.

Mijn punt is, de app kan echt wel lokaal werken, maar de switch naar 4G door Android kan roet in het eten gooien. Geen idee of iPhones ook zoiets hebben.

1 Like