IP Adres wordt niet onthouden van een Onkyo TXL-50 versterker

Dag allemaal,

Momenteel loop ik tegen het volgende probleem aan.
Op dit moment ben ik in bezit van een Onkyo TXL-50 versterker.
Middels mijn router/modem heb ik deze een vast ip laten toe kennen op basis van het mac adres.

Echter, op één of andere manier, als er een update geweest is voor Homey, of stroomuitval, of ik reboot Homey een keer, dan is Homey het ingesteld IP adres weer vergeten, en moet ik dit dus weer opnieuw ingeven.

Het opnieuw installeren van de app heeft geen oplossing geboden, evenals het verwijderen van het apparaat.

Wat zie ik over het hoofd?

Uitgaande dat het dus alleen dit merk / product/ app betreft moet je denk ik even zoeken naar de maker van de betreffende app en een bug report sturen.

1 Like

Ik ben de maker van de Onkyo app. Helaas geen Onkyo meer zelf, dus het updaten van de app geeft wat problemen (ik kan niet testen).

Waarschijnlijk staat er nog ergens een foutje in waardoor het apparaat niet geupdatet wordt qua IP-adres, of dat dat later weer wordt overschreven na een restart van de app. Dit heeft denk ik te maken met de manier waarop devices worden en werden opgeslagen; de Onkyo app is 1 van de oudste apps voor Homey en heeft dus al een paar generaties moeten doorstaan. Oude apparaat-formaten worden “gemigreerd” tijdens de start van de app.

Herinstalleren betekent dat de app overschreven wordt, maar alle data blijft bestaan. Ik zou je aan willen raden de Onkyo device in Homey te verwijderen, daarna de app te verwijderen en opnieuw te installeren, en de Onkyo device dan nieuw aan te maken. Dat zou moeten betekenen dat het goede IP-adres er vanaf de start in komt.
Helaas betekent dat wel dat je je flows met de Onkyo (deels) moet herschrijven.

2 Likes

Hoi Jorden,

Allereerst super bedankt voor je bericht.
Als de oplossing is door alles te verwijderen, en opnieuw te installeren, dan so be it.
Heb wel een aantal flow in verbinding met de Onkyo, maar niet zo veel dat het onbegonnen werk is. :slight_smile: :slight_smile:

Ik ga hier mee aan de slag!!

Thnx