Homey Community Forum

IR sändare

Suttit nu ett tag med appen och får inte till IR sändaren.
Vill kopiera några knappar från en IR fjärrkontroll men inte lyckats komma på hur man lär/lägger till en.
Det va inga problem innan 2.0 uppgraderingen då man gjorde det via datorn.
Någon som försökt lägga till en IR signal ??
Jösses vad jag saknar att lägga till och administrera flows via datorn.
Rena mardrömmen att sitta och försöka få översikt på en liten mobilskärm.
Håller tummarna på att utvecklarna lägger möjligheten att programmera via datorn igen

Verkar som funktionen att lägga till/kopiera IR signaler inte finns längre på 2.0 versionen?
Har styrt många apparater via IR och tyckte det var mycket bra funktion.
Känns inte kul att köpa universal fjärr när man har Homey som är full av möjligheter.

Add device -> Klikk på Homey og der ligger det om du fortsatt ikke har funnet det :slight_smile:

Jag har sett det, men den funktionen fungerar inte med Homey

Har du fått ir funktionen att funka?

Nej gav upp till slut.
Det skall gå lägga in via devlopment sida.
Har lyckats få den läsa av en fjärr men sedan kom jag ej längre.
Vad jag förstår så skapar den nån sträng med ir kod som förmodligen skall läggas någonstans men det är ren kinesiska för en som ej är insatt i det.
Den vanliga vägen har jag testat också men då säger Homey att den redan känner till den ir signalalen och händer inget mer där.
IR måste va den vanligaste styrningen i ett hem så förstår inte varför den är borttagen i nya 2.0 versionen

vem kontakta du för den infon? ja men det ska ju fungera med ir… utan den så bytar jag till animus

Läste någonstans på forum.
Men det är nog allmänt känt att det ej fungerar den vanliga vägen via Homey.
Skall gå ordna via Devlop mode men jag har ej lyckats. Har massa ir hemma som jag skulle behöva styra så det får bli en multifjärr tills vidare

I dags läget har de en bug med att spela upp inspelade IR signaler, det gäller även om man försöker skicka de via developer gränssnittet. Se annan tråd här där jag klistrat in svaret från deras support:

Då var jag ej helt ute och cyklade.
Hoppas dem fixar buggen för saknar massor av ir kontroller