Is Homey compatible met Doorbird DV2101V

Ik ben van plan om een Doorbird te kopen alleen zit ik met de volgende vragen. Kan iemand mij helpen?
Ik wil deze deurbel gebruiken om, natuurlijk te zien wie er voor de deur staat, ook om mijn deur te openen. Hiervoor heb ik een Nuki op mijn voordeur zitten. Maar omdat er op deze deurbel een card-reader zit wil ik ook weten of ik die ook kan gebruiken om mijn Nuki aan te sturen.

Dus in hoeverre is de app toereikend zodat ik een mooie flow kan maken??
Groeten Ad59

Het is me uit de documentatie van DoorBird niet helemaal duidelijk hoe dit werkt maar ik ga er van uit dat het mogelijk is om een http notificatie naar Homey te sturen als de card reader wordt gebruikt. Met een kleine aanpassing is de DoorBird app voor Homey dan geschikt te maken.

Beste Phuturist,
Ik heb nu een Nest Hello. Hier ben ik niet blij mee, de wifi vertraging stoort mij verschrikkelijk. Ook als de app niet geopend is duurt het nog veel langer. Toen dacht ik, ik moet een deurbel met netwerk aansluiting. Toen kocht ik een Doorbird D101. Mooi ding maar mijn vrouw vond hem niet mooi. Gelukkig kon ik deze nog terug sturen. Nu wil ik die andere Doorbird, maar als het nu nog een keertje mis gaat dan weet ik het niet. Vermoedelijk krijg ik dan een slaapplek in het schuurtje.
Daarom mijn vraag, als ik het niet voor elkaar krijg wil jij mij dan helpen?
Groeten Ad59

Definieer “het” in deze zin. Je vrouw overtuigen laat ik graag aan jou over. Maar zorgen voor ondersteuning van je DoorBird D2101V voor zover de DoorBird API dit toe laat help ik je uiteraard graag mee.

1 Like

Oke, alvast bedankt voor je aanbod. ik ga hem deze week bestellen en kom bij je terug als het niet lukt.

Even terug komen op het woordje “het”.
De Nest vond ze eigenlijk al duur voor een deurbel. Toen kwam de Doorbird, die was nog duurder. Die was een stuk groter als de Nest en vond ze niet mooi. Nu heb ik haar overtuigd dat de Doorbird DV2101V met die card-reader (ze heeft niet altijd haar telefoon bij) wel een hele mooie oplossing is. Wel weer een stuk duurder, dus deze moet het wel goed gaan doen. Al met al wordt het wel een kostbare deurbel.

Hallo Jelger,
Eindelijk heb ik mijn Doorbird D2100v deurbel. Met de Doorbird app werkt hij prima alleen met mijn Homey krijg ik hem niet gekoppeld. Ik krijg steeds een error als ik de knop “instellen Doorbird notificatie HTTP URLs” indruk.
Wat doe ik verkeerd?

1 Like

@Ad59 Had je bericht gemist, je kan iemand beter taggen met hun forum naam.

Wat is de error die je te zien krijgt als je de notificaties wilt instellen?

Hallo Jelger,

  Als ik de doorbird wil configureren en ik druk op de knop

“instellen Doorbird notificatie HTTP URLs” dan krijg ik een X Error . Als ik dan
door ga en mijn email wil instellen dan lukt dat ook niet.

      Dus kom eigenlijk

geen steek verder. Heb al de app opnieuw geinstalleerd maar
dat veranderde niets. Moet ik in de app van Doorbird iets
anders instellen zodat de de Homey kan koppelen. Ik heb wel
gezien dat de Doorbird in zijn app een koppeling kan maken met
mijn toekomstige Nuki.

      Hoor graag of je een

oplossing weet.

Groeten Ad

En je hebt je DoorBird wel zonder problemen als device in Homey toegevoegd?

En welke firmware van Homey gebruik je, zit je al op 2.x?

Hoi, daar ben ik weer. !e fout is opgelost, ik heb mijn Doorbird als device toegevoegd. Stom van mij. Was gelijk met de app in de weer. Notificatie is gelukt. E mail toevoeging niet.
Steeds error “getaddrinfo ENOTFOUND smtp.ziggo.nl smtp.ziggo.nl : 587”
Toch is mijn email goed ingevuld (verzender email is toch imap.ziggo.nl)

Als toevoeging ik gebruik hetzelfde email adres als in mijn Doorbird app staat. En is geen gmail.
Mijn versie app van Doorbird is 000116

smtp.ziggo.nl bestaat gewoon. Je hebt die :587 niet in het server-adres staan toch? Gewoon 587 bij het poortnummer?

Ja natuurlijk

Zou je kunnen proberen om 212.54.42.9 te gebruiken als smpt-server?

Heb je de tekst ingetikt of gekopieerd en geplakt. Het enige dat ik kan bedenken is dat het kopieren en plakken niet goed gaat doordat er opmaak wordt meegekopieerd. Ik heb iets dergelijks al eens meegemaakt met flow cards.

En kan je een screenprint hier posten van de email instellingen, wellicht dat me dan iets opvalt.

Probeer als “verzender email adres” ook eens avsprundel@ziggo.nl in plaats van imap.ziggo.nl. En het vinkje van beveiligde verbinding uitzetten.

Hoi Bas, Heb dit geprobeerd maar blijft hetzelfde. Error

Hallo, dit was de oplossing. Had dat al een keer geprobeerd maar nu, eerst met vinkje daarna zonder, heeft het gepakt en kan ik mijn instellingen opslaan.
Heel erg bedankt voor je hulp. Zonder je hulp was ik er niet uitgekomen.
Met vriendelijke groet Ad