Is Homey de beste keuze voor ons?

Beste,

Zelf ben ik ontzettend te spreken over Homey zoals meerdere fora lezers weten. Dit omdat ik een ‘out-of-box’ product wilde. I©T is mijn werk en hobby, maar thuis de hele dag kloten vind vrouwlief ook niet ok ;). Ik wilde graag (opknapper gekocht) een geautomatiseerde woning hebben, maar vrouwlief nog de schakelaar in/aan de muur. Met Fibaro inbouw schakelaars is dit de combinatie. (vooral nu de Hue lampen ook laststate hebben).

Het voordeel van Homey is dat je het op een simpele manier zelf alles persoonlijk kunt instellen, natuurlijk was er voorheen de desktop applicatie. De telefoon app doet er niet aan onder. Het is alleen een beetje anders, en wij weten allemaal, verandering vind de mens niet fijn.

De componenten/onderdelen wat jij beschrijft worden goed ondersteund binnen Homey. Alleen zou ik niet kiezen voor de Zweedse lampjes maar de Hue (i.c.m. bridge (Amazon Duitsland is vaak heel goedkoop, als er geen aanbieding bij bouwmarkt is)). En de camera werkt perfect, de mogelijkheden wat je wilt ligt aan het merk.

Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.

prettig weekend.

ps. net nog een ‘discussie’ gehad met een collega over zijn Alexa en Google Home. Toen ik hem liet zien dat je van ‘domme’ apparaten, ‘slimme’ apparaten kunt ‘maken’ lachte hij mij uit. Ik vertelde hem dat ik mijn draadloze deurbel ‘slim’ heb gemaakt. Drukt iemand op de knop van de deurbel, doet vrouwlief open (zij hoorde hem afgaan). In deze zelfde tijd wordt een foto gemaakt via de camera (imagegrabber) en verstuurd naar mijn telegram en kan ik hem bekijken. Daarnaast wordt er ook nog een push notificatie verstuurd naar mijn telefoon.