Itho, hoe kan ik deze Itho App installeren?

Hoi Bas, ik vroeg mij af hoe ver je was met uitwerken. Mocht je een eerste versie hebben wil ik die best nalopen en bouwen.

Hoi,
Project staat heel even stil door andere zaken.
Maar hardware is draaiende. Screenshots zijn gemaakt, nu alleen nog tijd vinden om het goed uit te werken.

Ik volg het project met veel interesse. Zelf een Itho Daalderop Demandflow CVE ECO. Als ik iets kan testen voor je hoor ik dat graag.

Heb zelf hier een itho daalderop cve-s optima
Zou deze ook werkend te krijgen zijn met Homey?

Zou deze namelijk graag willen koppelen.

Kan ik helpen om dit vlot te trekken? Ik heb een Homey en een Itho-Daalderop remote.

Wilfred

Ook Ik heb een Homey en een Itho-Daalderop remote.

En.lk wil graag de baas blijven over mijn spullen.

Ik ben echter niet zo slim om te helpen (71 jaar) maar lift graag mee

dan heb je even zovele jaren ervaring in iets nieuws leren, gewoon DOEN en er de tijd voor nemen.

Ja Jan dat is nou net waar ik mee bezig ben met homey
Het zorgt er voor dat ik mijn stervende hersencellen zoveel mogelijk gebruik voor het ontwikkelen van toepassingen die mijn leven met Parkinson voor mij nu en straks makkelijker maken.

Om on topic te blijven : als ik de afzuiging via de telefoon kan bedienen maak ik het mij het wat gemakkelijker

Homey zorgt dat ik met heel veel plezier van alles aan elkaar knoop en hierdoor mijn hersens gebruik i.p.v kruiswoordpuzzels

Ik doe dus !

2 Likes

Zodra ik terug ben van vakantie zal ik verder gaan met een itho app, die verwarming en ventilatie via spider app kan integreren in Homey.

2 Likes

Ik ben ook zeer geïnteresseerd, ik heb eerst zitten rommelen met een arduino maar die kreeg ik niet gekoppeld aan mijn Itho. Op dit moment heb ik wel een werkende oplossing door aan een Itho Remote draadjes te solderen aan beide kanten van de ‘low’ en ‘high’ knoppen en die via een Fibaro double-switch aan mijn Homey te koppelen. Met nog een aqara temp/vocht meter in de douche zet de Homey nu zelf de ventilator aan en uit. Nadeel is dat je geen terugkoppeling krijgt van de Itho naar de Homey, dus als iemand handmatig de ventilator aan zet dan zet Homey 'm niet vanzelf weer uit.

Ik ben ook geïnteresseerd in een Itho app! :slight_smile:

Hier ben ik ook erg geinteresseerd in; want een automatische afzuig installatie komt bij mij thuis goed van pas! (vocht meter etc al in bezit)

Bij deze een kleine update. Ik heb inmiddels even tijd gehad om te proberen de gateway aan te sturen vanaf mijn eigen JavaScript code, en het is me gelukt om te authenticeren op de publieke API (dus helaas niet via LAN maar via internet) en vervolgens de devices op te halen, en waarden te wijzigen van de Fan via de Spider thermostaat. Deze oplossing vereist dus wel de gateway met spider.

Zodra ik weer tijd heb zal ik de functie integreren in een Homey app

I have to do clean some code, but it works in my homey. I can enter username + password, see my spiders, add them and use them to change the fan speed.

Jammer dat het alleen via de thermostaat moet, want die heb ik niet. Hopelijk krijgt iemand de app ooit werkend met alleen de remote control.

1 Like

Ja inderdaad jammer, ik heb ook geen thermostaat en alleen een ventilator met wat remotes.
Ik denk dat de meesten deze zelfde setup hebben.

1 Like

Daar sluit ik mij bij aan.

1 Like

Aangezien mijn app alleen via de gateway zal werken, en niet via 868Mhz heb ik een nieuw topic Itho Daalderop Gateway - Spiders in het forum geopend, en laat ik dit topic verder voor wat het is

Any progress on developing an App for the Itho fan with 868 remote, without the Spider gateway?

1 Like

En aangezien we hier in het Nederlands praten dan maar even in het Nederlands verder gaan?