KaKu AWMD-250 kan alleen inschakelen

Ik heb zojuist een KaKu AWMD-250 gekoppeld aan mijn Homey. Ik kan nu wel de hierop aangesloten verlichting inschakelen, maar niet dimmen of uitschakelen. Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Ik herken het type ADMT-250 niet, kan deze bij Klikaan Klikuit op de site ook nog niet vinden,
Is het een nieuw type product?
Onder welk type device heb je deze in Homey gekoppeld?
Waarschijnlijk heb je de Dimmer als een aan/uit schakelaar gekoppeld dan.

Is dit inmiddels wel gelukt? Ik heb namelijk het zelfde probleem met de AWMD-250.

Nee hoor Jeroen het probleem is nog steeds niet opgelost. Inschakelen werkt wel, uitschakelen en dimmen niet.

Je zou ook kunnen antwoorden op de vragen van Dijker, wellicht heeft hij dan antwoorden?

Waar zie je dat?
bij dit type google ik en zie deze Product specificatie staan.

https://klikaanklikuit.nl/product/mini-inbouwdimmer/

Deze heb ik inderdaad:

En heb deze gewoon via de app van KAKU aangemeld met bijbehorende type.
Maar dat werkt niet.

Oeps, idd. Ik heb een verkeerd zoekresultaat gekregen. Ik zal de post maar deleten, want die gaat helemaal nergens over dan :- :flushed:

Ik heb deze gehad maar momenteel niet meer in gebruik. Ik had daar alleen geen hardware knop op aangesloten. Als ik de handleiding goed begrijp dan zou je met de aangesloten knop de lamp alleen aan- en uit kunnen zetten. Met Homey of een kAKU remote kun je wel dimmen.

Er zijn wel mitsen en maren. Het dimbereik moet goed ingesteld staan. Deze procedure is in de handleiding beschreven.

Verder is een potentieel probleem met deze dimmer i.c.m. leds dat de led mogelijk nooit helemaal uitgaat. Dat komt omdat de dimmer geen eigen blauwe draad heeft. De dimmer zelf heeft stroom nodig, waardoor ook een lekstroom door de lamp blijft gaan. Als deze niet helemaal uitgaat kan een bypass helpen. Deze moet parallel met de lamp geschakeld worden.

Als het led is kunnen er ook nog andere dingen spelen. Er zijn namelijk verschillende dimtechnieken, en niet alle ledlampen / dimmer combinaties werken even goed.

1 Like

Sorry Geurt, Ik had jouw vraag even over het hoofd gezien. Ik heb hem gewoon via de Homey app op het aangegeven apparaat gekoppeld.

Ik heb deze dimmers gebruikt in combinatie met een Homewizard basis station en dit werkte prima.
Ook met LED lampen werkte dit goed als er maar voldoende vermogen aan hangt.
Maar natuurlijk zit er ook kans van moeilijkheden met diverse LED lampen.
En je kunt de dim stand aanpassen door op de schakelaar te drukken achter elkaar. :wink:

Maar waar het topic voornamelijk om gaat is dat je in de Homey het dimmertje kunt toevoegen maar dat dan de functie’s niet werken. Het heeft zover ik kan ontdekken niks te maken met of er een schakelaar aan hangt of niet. Enkel de bediening via de Homey app reageert nergens op.

Toen ik deze dimmers nog gebruikte werkte de Homey app prima met deze dimmer, maar sindsdien heeft Athom een update van de KAKU app geplaatst waar diverse problemen mee gerapporteerd worden. Dit is vooral met de ASUN modules, maar mogelijk dus ook met deze.

Ik heb rond de tijd dat de update uitkwam alle KAKU uitgefaseerd, maar mijn ervaringen met de eerste beta’s van die nieuwe app waren ook allesbehalve positief. Ik kan dus alleen helaas niet verifiëren of de app in de tussentijd verbeterd is.

Mijn eerste advies zou dus zijn: meld het bij Athom support.

In de tussentijd zou je kunnen proberen of de oude versie van de kaku app beter werkt in jouw geval. Als die wel werkt weet je in ieder geval of het aan de KAKU Homey app update ligt. Je vind deze oudere versie in de community app store hier:

https://store.homey.community/app/nl.klikaanklikuit

Welke versie van de Homey App ?
Heb je het geheugen van de AWMD-250 al eens gereset?
Werkt het wel met een standaard kaku on/off zender?

Ja hoor weer lekker geklooid met KAKU,
Ik heb geen AWMD-250 maar wel een ACD-250, omdat de meeste intern hetzelfde zijn cq op dezelfde logica reageren …

Met de Athom App v7.1.9 uit test, vreemde problemen als AWMD-250 echter ook als ACD-250, via een AYCT-102 kan ik die echter goed bedienen. Na inschakelen soms wel uit vaak na een Dim opdracht niet uit. Dan Aan: daarbij gaat de lamp in de Slow WOOoOooo…oooOoOOO nog een keer aan dan stopt dat en de volgende keer dan gaat hij ook weer uit.
KAKU App versie 4.3.1 nog een keer en ook alles verwijdert en de ACD gereset (ik merkte dat leren niet meer werkte.) Daarna toegevoegd en werkt alles binnen de marges en specificaties van KAKU redelijk normaal.
Upgrade van de 4.3.1 naar de reguliere 7.1.7 uit de Athom App store is weer hetzelfde gelazer met deze K dimmer.
Ik heb ook 2 van dit soort in productie hier en als je het bij eenvoudig 1x per dag aan tijdje later 1x uit en af en toe een Dim commando gaat het redelijk goed. Maar de logica in de KAKU dimmer zeker in combinatie met de laatste App en wat testen is een bak met ergernis geloof ik…

Oja, de reset van mijn ACD-250 wilde niet:

  • Knopke Pairing op de Socket en dan vanaf een Remote Group off…
    Tja deze moet je dus de Pairing iets langer ingedrukt houden en als hij snel knippert nog maals drukken om het geheugen leeg te maken. 't is maar dat je er aan denk: even RTFM.

Tja, ik weet dat ze bij Athom hun best doen maar dit gelazer was voor mij de druppel wat KAKU betreft. Ik heb alles vervangen, kostte me een vermogen maar ik heb geen spijt. Met deze Kaku app hebben ze echt de plank misgeslagen en het is al heel lang niet best met deze app. Overigens heb ik het idee dat deze klus was uitbesteed aan derden. Als dat klopt dan is het weggegooid geld :frowning:

Ik draai op dit moment op de Homey 7.1.1en op de KaKu app versie 7.1.9. Ik heb de AWMD al meerdere keren gereset. De AWMD werkt wel goed via Kaku ATMT-502 handzender.

En wat gebeurde er toen je versie 4.3.1 installeerde via de link een paar berichten naar boven?

Eigenlijk komt het er dus op neer dat het niet gaat werken.

Wat is een goeie vervanger voor de KAKU dimmer? Of is de Fibaro dimmer2 de enige goeie?

Ik kom via die link wel op het scherm waar ik zou moeten kunnen downloaden, maar de installatieknop wordt daar niet geactiveerd.

Ook niet als je eerst inlogd? Beetje aan de rechtse kant?
En de Store app geïnstalleerd hebt natuurlijk.

Drama is het hele kaku dimmer functie na de update die ze gedaan hebben,heb ook niet het idee dat ze erg snel een oplossing gaan uitrollen.
Wel slecht omdat dit toch de instap was voor homey met de goedkopere modules.
Ben gisteren ook weer bezig geweest met een stopcontact dimmer van kaku ,het lijkt wel of er een deel van het dim bereik niet werkt, en als het werkt doen maar een paar regels het.
Heb ook de laatste test versie er op staan. Drama dus.