Kan Aqara Mini Switch met Gyro niet toevoegen

Ik heb zojuist 3 Aqara mini switches met Gyro ontvangen.
Ik krijg deze niet toegevoegd. Led knippert netjes 3x, ik zit naast de Homey (Pro).
Ik gebruik de app “Aqara en Xiaomi Zigbee”. 3 opties geprobeerd "Aqara Wireless Mini Switch (2018), Aqara Wireless Switch en Aqara Wireless switch (gyro). Alle 3 lukt niet.
Ik heb eerder vergelijkbare switches geïnstalleerd, deze werken gewoon. Ook de Homey heb ik opnieuw opgestart maar ook de laatste update geïnstalleerd. Het enige verschil met de vorige switch was dat er tussentijds een nieuwe release was geïnstalleerd en zo reeds aangegeven daarna nogmaals op updates gecheckt en de laatste versie geïnstalleerd.
Iemand een idee?

Hoeveel Zigbee apparaten heb je in totaal aan Homey gekoppeld, en hoeveel daarvan werken met een stekker ipv batterij?

Snel tellende zijn het ongeveer 16 apparaten met batterij en geen bedraad via aqara/xiaomi-app (geen xiaomi controller). Daarnaast nog apparaten zoals HomeWizard, Klik Aan Klik Uit, Ring, Sonos, Smartwares, Hue, Google Chromecast, Foscam.
Ben benieuwd welke invloed dat dan heeft.

Vraag betreft alleen ZigBee
Lees even deze hier:
https://support.athom.com/hc/nl/articles/360019238179-Upgraden-van-Homey-v4-2-naar-v5-0
Koop een paar ZigBee Routers bijvoordeeld de IKEA Repeater maar iets anders zoals een Zigbee lamp rechtstreeks op Homey kan ook.

Ok, dank voor je reactie, ik ben beginnende gebruiker, misschien een domme vraag echter ik heb bijvoorbeeld Philips HUE-lampen actief, wat is dan het verschil met een Zigbee-lamp? En welke lamp voldoet dan aan dit criterium?

Als je HUE via de HUE bridge werkt dan zitten ze in een ander ZigBee netwerk.
Dus of HUE lampen of andere ZigBee lampen rechtstreeks in Homey koppelen. kunnen ook bijvoorbeeld TRÅDFRI Draadloos plug-in stopcontact of TRÅDFRI Signaalversterker zijn.

Dank voor de uitleg, ik zou feitelijk de HUE-bridge ook kunnen verwijderen, immers nu ik de Homey heb kan ik ze rechtstreeks koppelen, toch? Of loop ik dan tegen andere beperkingen op?
Wat levert een bedrade lamp aan extra mogelijkheden op?