Kan ikke tilføje

Hej alle sammen,

Jeg er ny her inden og har i dag lige prøvet at tilføje mine produkter fra ikea, aqara, mii.
Fik til føjet mine afbryder fra aqara og pærer fra ikea i alt 12 enheder.
Nu kan jeg ikke tilføje flere hverken resten af mine ikea pærer eller aqara door window sensor. Har nulstillet pærerne fra ikea flere gange og genstartet ikea app i homey.
Er der nogle der kan hjælpe ?

Hej ncn

Først og fremmest velkommen til.

Kan du prøve at beskrive hvordan du har tilsluttet dem? Her er jeg særligt nysgerrig på om der er gennem gateways eller zigbee.

Tak GerNie :smiley:
Jeg trykker på enheder og derefter på + også vælger jeg ikea også dimmable bulb (E27). Jeg har prøvet at tænde før og efter jeg trykker på installerer.!
I dag da jeg åbnede app så den sådan her ud. Screenshot_20200505_075439_app.homey|240x500
Det her er lyskilden:

Prøv at genstarte app.
Virker det ikke, så er skal du fjerne dem og installere dem på ny.

Jeg har prøvet at lukke app ned og åbnet den igen, det er at genstarte ik? For jeg ikke finde nogen steder i appen hvor jeg kan genstarte selv homey.

Skal jeg fjerne dem enkelvis eller nulstille zigbee netværk ?

Fjerne dem enkeltvis, så du er sikker på at du få fjernet noden til pæren.

Det er. jo ikke kun pærerne der ikke vil forbinde. Det var jo også aqara windows and door. Skal jeg fjene begge enhederne men beholder mine afbryder ? hvis så ikke virker er der så noget andet jeg gøre?
Tusinden tak indtil videre.

Tænker du skal fjerne det hele.

Ja jeg gjorde det igår at jeg startede forfra og fandt ud at hvis jeg brugte homey app inden i homey så kan jeg vælge Zigbee også får forbindelse den vej igennem. Før gjorde det igennem ikea appen i homey. Så det er lige forfra. :frowning: Tak ! Ellers andre god trick eller app man skal absolut skal have eller gøre?

Tror du har opdaget det :grinning:. I den kombination som du anvender der, er zigbee meget fornuftig. Det eneste som du skal være opmærksom på er, at zigbee i homey er begrænset til ca. 20 enheder. Jeg bruger selv Philips Hue, her kører jeg gennem deres bridge. Alt det inteligente er modsat styret i Homey. Slip dig endelig løs. :grinning:

Okay men det er virkelig ikke godt for jeg har nok købt 50 enheder som køre ZigBee, hvad kan jeg gøre ved det ? Philips Hue køre jo også ZigBee ?

Det bliver et problem hvis du vil have det hele ind i Homey.
Alt du kan køre via gateway, gør endelig det. Så homey kun er styringen bag ved.

Så det er bedst at jeg bruger ikea hu og så sætter den op i homey. Hvordan gøre jeg det ?

Prøv at gå ind i app og søg efter ikea.

Har installeret ikea app.

Der findes to en med gateway og en uden.

Hej, jeg er også ny på Homey og med på en kigger. Jeg roder også lidt med lys og investeret i Osram Smart pærene. Jeg har rodet en del i min Homey, men synes jeg savner en mulighed for at kan sætte lyskilderne i grupper, og styre dem alle samtidig. I dag har jeg lavet det som flows, men det er tungt at skulle håndtere hver enkelt lyskilde, for hver funktion man tildeler, eller er der en mulighed i Homeyen jeg ikke har set? Jeres snak om gateway, er det så korrekt forstået at lyskilderne kan sættes op i gateway, for derefter at trække den ind i Homey?

Hej Danny

Velkommne til.

Homey har desværre begrænsninger på antal zigbee med ca 20 stk. Det vil sige når du nærmere dig det område, så kan du ikke tilføje flere og det bliver langsomt.

For at jeg kan bruge mit, så har jeg som udgangspunkt alt tilsluttet via egen gateway. Det gælder Ikea og Philips Hue. Jeg har Xiaomi aqara vindues sensor tilknyttet via zigbee som det eneste.

Inde app kan du søge efter appen group. Den kan samle flere enheder til en. Det bruger jeg meget så de steder hvor jeg har flere tænde på samme tid, så styre den det.

Jeg havde det som dig starten med at jeg synes det krævede meget, men det var kun indtil jeg så muligheder. Dem er der mange af.

hej GerNie,
Ja der er masser af muligheder, men noget så simpelt som at tænde og dæmpe 8 pære på samme tid er tungt som flow i Homey På den måde jegbharnfået gjort det, men hvis det er nemmere at controllere via gateway, så er det jo bare den vej igennem jeg skal. Virker Ikeas 5 tryk puch så på homey hvis man køre gennem gateway?

Danny

Pas, men hvis du søger i apps er der under de to Ikea apps billeder af hvad de er kompatibel med.

På mit Hue har jeg indstillet til at anvende hue pre indstillet. På den måde tænder alle på engang.