Klik Aan Klik uit ACM-2300-HC

Dag,
Ik wil graag een ACM-2300-HC koppelen met de Homey Pro.
De ACM-2300-HC krijg ik wel gekoppeld met een losse afstandsbediening van Klik Aan Klik Uit maar niet met de Homey. Iemand tips?
Heb de Homey al een keer gereset.

Het betreffende apparaat zou ondersteund moeten worden zo te zien. Welke Homey firrmwareversie, welke klikaanklikuit app versie gebruik je, welke stappen heb je genomen en waar strandt het dan?

1 Like

Ja klopt hij zou hem moeten ondersteunen. Ik heb zelfs al eerder een ACM-2300-HC toegevoegd aan de Homey. Homey versie 7.1.1 en van klikaanklikuit app V7.1.7
Ik heb de ACM-2300-HC geplaatst achter een bestaande wandschakelaar.
Via de Homey app onder Apparaten, +, selecteer ik de KlikAanKlikUit app, kies ik de ACM-2300-HC, Installeren, dan vraag hij of ik knop je op de module van de ACM-2300-HC wil indrukken (lamp staat dan uit). Dan begint het rode lampje op de module te branden maar hij connect niet met elkaar.
Ik krijg wel een afstandsbediening van KlikAanKlikUit gekoppeld met de zelfde module.

Pak homey op en plaats die dichterbij. Gebruik desnoods een powerbank.
Zo sluit je uit dat het de afstand is of te veel muren of betonijzer.

Dat heb ik ook al geprobeerd ik heb de Homey zelfs er al naast gezet aan het stoom :slight_smile:

Reset het geheugen van de ACM-2300-HC

Ik ben de oude versie van de app gewend, daar moet je kiezen of je Homey een bestaande code leert of dat je Homey een nieuwe code wilt laten genereren die je in de module bijprogrammeert. Het lijkt erop dat de nieuwe app nog alleen het laatste ondersteunt, dat is balen want dat is vragen om dat Homey de juiste state niet weet als je bij normaal gebruik ook de kaku remote gebruikt.

Maar goed, dit lijkt op methode 2: een nieuwe code aanleren aan de module. Homey moet een aan code sturen naar de module (niet andersom zoals b.v. Z-wave of Zigbee).

Als de module knippert dan moet Homey een code sturen om te koppelen. Dat doet Homey zodra je op volgende drukt, daar moet een knop voor staan onderin. Dus als het leer-lampje op je module brandt moet je de volgende knop indrukken en kom je verder in de wizard.

Zie je de knop niet, moet je dan b.v. scrollen om hem te zien? Is me vaker overkomen.

Zie je de knop en kom je in het volgende scherm maar reageert de module niet met een knipper van de lamp dan heb je óf bereikproblemen, óf het geheugen van de module is vol. Probeer de module dan te resetten volgens de kaku handleiding en probeer opnieuw.

Lukt dat allemaal niet dan is (naast een support call bij Athom) nog een optie om de oude klikaanklikuit app te installeren uit de community app store en te kijken of het daarmee wel lukt. Daarna zou je weer moeten kunnen upgraden naar de nieuwere app.

Ik zou dan overigens kiezen om de bestaande afstandbedieningcode aan te leren, want dan ziet de app de code van de remote en zou de state gelijk goed moeten houden in Homey. Dat was tenminste wel zo bij de oude app. Ik (en vele met mij) zijn zachtsgezegd geen fan van versie 7….

Het is gelukt. Als ik hem toevoeg moet je inderdaad op volgende klikken. Echter vraagt hij dan of de lamp aan en uit ging. Ik heb elke keer nee aangegeven omdat, er ook niks gebeurde. Heb nu aangegeven ja (al gebeurde er niks). De module wordt dan wel toegevoegd. Wat blijkt hij werkt dan wel.

5 Likes