KlikAan KlikUit AWST-8802 doet niet mee :-( - Was kapotte Homey, gesloten

Inderdaad, maak svp support requests aan bij Athom. Ze geven nl zelf aan (op mijn support request) dat ze geen issues met Kaku kennen.
De community is geweldig, maar als we geen requests bij Athom aanvragen, zullen zij er weinig aan gaan doen vreez ik… :slight_smile:

https://support.athom.com/hc/nl/requests/new

Ik heb een support case lopen bij Athom/homey inderdaad, maar zij zien niets raars in de diagnostics… dus ik ben een beetje vastgelopen nu. De ontvangers heb ik verbonden door ze in pair mode te zetten. maar de Schakelaars hebben niet zo’n optie; die zenden denk ik een vaste code.

Hier hetzelfde probleem met de AGDR-3500 vooraf aforismen goed gewerkt en nog steeds via HomeWizard en de losse ab. Alleen met Homey wel te installeren naar niet te schakelen helaas. Andere Kaku schakelaars werken wel.

Totdat het opgelost is, zou je met een kaku remote Homey kunnen instellen en met dezelfde remote je Kaku device. Bij mij werkt hierdoor alles weer.

Zojuist mijn vervangende Homey pro ontvangen en aangesloten… je raadt het al, alles werkt gelijk zonder problemen! Was dus een kapotte homey!

Iedereen ontzettend bedankt voor het meedenken!!

2 Likes

Hoi,
Welke software versie draai je nu.
Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem.

Hi, bij mij was het hardware, met de nieuwe homey was het gelijk prima in orde. Het moet in principe heel simpel zijn en snel.

Je draait zeker de nieuwste rc58 ?
Bij mij doet sinds deze versie klik aan klik uit het niet

Ik weet niet goed wat je met rc58 bedoels.
Ik heb geen pro en draai v4.2 van homey en 4.3.1 van kaku.

Wat ik zie is dat de mapping van de toetsen niet correct is. Dat komt waarschijnlijk door dat je bij installatie van de switch niet in de tweede stap terecht komt.

De Homey v5 beta firmware, sinds rc 58 werkt mijn klik aan klik uit niet. Is met alle devices die ik er in heb staan. Bij rc57 werkte alles nog wel dus denk dat er in deze versie iets is aangepast.

Ik neem aan dat je al contact hebt opgenomen met Athom daarover?

Enig idee waar je dat moet melden ?

support@athom.com

Thanks heb het door gegeven zal vast wel meer gebruikers zijn.

Ik heb een tijdelijke workaround voor het AWST 8802 probleem.
Zoals ik al zei, worden we geconfronteerd met een toets mapping probleem.links en rechts zijn gespiegeld”

De oplossing is als volgt:
Als je “links-aan” wilt hebben moet je flow maken met “rechts aan”
enz…
Links uit, flow met rechts uit maken
Rechts uit, flow met links uit maken
Rechts aan, flow met links aan maken

Bij mij werkt het weer. succes