Klikaanklikuit AB YTC-102

Hoi,

ik heb de AB van klik aan klik uit AB YTC-102 welke niet herkend word wanneer er gevraagd word om een knop in te drukken om hem te pairen…

de Homey al een keer opnieuw opgestart en de app opnieuw geinstaleerd had geen nut. AB werkt wel gewoon direct met de verlichting buiten.

wat doe ik fout bij installatie en inleren van de AB?

Na wat zoeken begrijp ik dat je de "AYCT-102 " afstandbediening bedoelt.
Ik gebruik zelf 2 van deze afstandsbedieningen zonder problemen waardoor we dus zeker weten dat ze wel goed KUNNEN werken.

Naar wat ik gelezen heb zijn er mensen die problemen hebben met de 433mhz controller (die KAKU gebruikt) en je kan ergens in de instellingen die module opnieuw laten starten (zonder homey opnieuw te laten starten) en PTP zou kunnen helpen (Pull The Plug) oftewel, Homey’s stekker van het stroom halen en een 15minuten later weer inpluggen.

Ik hoop dat je wat met deze info kan…

[EDIT] Als je trouwens zeker weet dat je een “AB YTC-102” hebt dan zie ik die niet staan waardoor hij dus ookk niet (per se) ondersteund word. [EDIT]

Het is idd de niet A variant. Heeft dus effect op de compatibiliteit. Ik was het nu aan het testen maar is niet van levens belang (ga verhuizen). Bedankt voor je toelichting

De niet A variant YCT-102 staat ook gewoon (bij mij helemaal onderaan, de laatste) in het lijstje en zou gewoon moeten werken. Dit is een oude variant die niet meer verkocht word en vervangen is door de A variant.

Nieuwe KAKU producten met een A aanduiding kunnen standaard niet worden aangestuurd met deze afstandsbediening, dankzij Homey zou deze dus wel weer kunnen werken met nieuwere KAKU producten (en zigbee etc.).

Goedemorgen,

Ik heb ook de Kaku AYCT-102 afstandbediening. Als ik de app download en inlees is er geen probleem, maar zodra ik de app open in Homey krijg ik de melding: Apparaat niet bedienbaar. Opnieuw opstarten van de homey had geen effect en ook het opnieuw toevoegen van de app van Kaku had geen effect.
Wat doe ik fout?

Alle kaku afstandsbedieningen zijn alleen zenders, geen ontvangers, dus vrij logische dat je er zender niet kunt bedienen lijkt me?

Je moet flows aanmaken om de drukknoppen te koppelen aan een functie. Dus bijv. als knop 1 aan indrukken dan tv lamp aan.

Gelukt! Bedankt voor jullie reacties

1 Like

Ik heb hier ook een vraag over. Ik heb enkele KaKu APA3-1500R en APC3-2300R ontvangers (dus de schakelaar die in de wandontactdoos gaat). Die kan ik bedienen met o.a. een AYCT-102 en ATMT-502 afstandsbediening. Beide kan ik koppelen, ontkoppelen en gebruiken voor de bediening.

Als ik één van de ontvangers in de Homey app toevoeg, verschijnt op het scherm van de telefoon een virtuele afstandsbediening die ik moet koppelen door op de programmeerknop te klikken vlak nadat ik de ‘Aan’-knop op de fysieke afstandsbediening heb ingedrukt.

Ik zie dan in de Homey app direct een grote groene vink dat de koppeling is gelukt. Daarna kan ik met de virtuele afstandbediening in de Homey app de ontvanger aan en uit zetten. Het lijkt dus alsof de koppeling is gelukt.

Maar als ik daarna bij ‘Apparaten’ op de ontvanger klik, gebeurt er niets. Ga ik dan naar de instellingen van het apparaat, dan staat er de melding ‘Apparaat niet bedienbaar’. Ik kan er dan niks meer mee.

Bij andere Kaku ontvangers mét een koppelknop lukt koppelen zonder problemen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

wat ik doe is de de virtuele programmeerknop in drukken en gelijktijdig de stekker in het stopcontact zodat hij in de inleer stand komt, dan schakelt hij 2 keer en werkt het.

Bedankt voor de tip.
Maar ik heb het al uitgevonden.

Ik heb niet goed gekeken. Als je een apparaat toevoegt, zijn er vaak twee apparaten voor dezelfde plug. Eén om via een afstandsbediening te koppelen en één om rechtstreeks met het de stekker te koppelen. Dat laatste lukte wel. :slight_smile:

Wat ouder topic, probeer met een AYCT-102 te schakelen, heb em in Homey zitten, maar de flow;
ik kan alleen als Knop is ingedrukt dan … zet virtuele schakelaar op aan, maar das eigenlijk verkeerd om he. Als ik nu met afstandsbediening op aan of uit duw dan is de virtuele schakelaar inderdaad aan of uit, maar ik moet hebben dat ik met homey die aan of uit geef.

Als ik het andersom probeer krijg ik niet de AYCT-102 bij Dan…
Enig idee?