Klikaanklikuit ACC2300

Ik heb geen afstandsbediening van Klikaanklikuit. Ik heb wel de stekker ACC-2300 gekocht. Ik steek hem in het stopcontact, maar hij knippert niet rood, ook niet als ik met Homey met de App de ACC-2300 probeer te activeren. Wat doe ik fout. Waarom knippert hij niet rood?

En waar lees je dat hij rood moet knipperen?

Omdat we geen lampje op zit. Hij schakelt 3x het stopcontact aan/uit bij het koppelen.

Weet je dat zeker, 3x?

Volgens de fabulous manual 4x klikken na het sturen van een aan, binnen 6 seconds na het in een contactdoos plaatsen?

Maar wel leuk, iedere KAKU is anders en Google geeft het op het type nummer al de manual je hoeft niet eens meer naar de prullenbak waar je deze net in gegooit hebt.

1 Like

Ook grappig dat iedereen hier de manual op zoekt, behalve de TS zelf. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Tja, toen ik hem laatst in het stopcontact stak met de kerstverlichting erin, mijn zoon aanbelde en mijn vrouw de deur open deed ging het licht dacht ik drie keer aan en uit, maar misschien was het twee. Toen zat de kerstverlichting gekoppeld aan de poortverlichting :joy::

2 Likes

Gelukkig hoef je dan alleen met de afstandsbediening een groep uit commando te sturen om het geheugen te wissen :joy:

Stekker eruit, stekker erin en poortlicht uit werkte ook. Was wel blij dat het niet de deurbel was, die heeft geen uit signaal.

1 Like

Dat lees ik in de app van Homey, in de app heb ik KlikaanKlikuit geselecteerd en daar de ACC2300 gevonden, erop geklikt en dan vraag hij via de Afstandsbediening of via Genereer nieuw signaal. Dat laatste heb ik aangeklikt en dan komt hij met de boodschap dat hij rood moet knipperen, want dan zou hij in de Programmeermode moeten staan. De beschrijving van KlikaanKlikuit zelf zegt dat hij moet klikken, maar ik hoor hem niet klikken als ik hem in het stopcontact doe, volgens mij doet hij dat alleen als je hem via de afstandsbediiening programmeert

In het stopcontact stoppen, dan door Homey gegenereerd signaal sturen, DAN klikt ie een paar keer. Het klikken geeft aan dat hij het heeft geleerd. En in mijn geval, eerst kijken of er niemand bij de voordeur staat :slight_smile:

2 Likes

Dat heb ik ook geprobeerd, dan komt hij met een grote blauwe lamp , die je aan kunt zetten en uit om hem te testen, maar hij doet het niet, ik heb er een lamp opgezet die niet aan gaat en uit

Hij komt wel met een foutboodschap: Could not find that PairSession

Bij mij reageerde hij ook niet direct op de blauwe lamp. Ik zou hem dan toch maar opslaan in Homey. Je kunt daarna alsnog hetzelfde apparaat proberen opnieuw te programmeren door hem in Homey aan te zetten.

Als je het signaal niet opslaat en dit te vaak probeert loop je het risico dat de geheugenplaatsen van de stekker volraken met codes. Dan stopt hij met leren tot je hem met een afstandbediening reset, zoals @Dijker aangaf.

Elders op dit forum is een thread te vinden hoe je zonder afstandbediening reset, maar makkelijk is dat niet.

ok, goede tip, dank je

Dit betekend meestal dat je het koppelen in de homey app gestart hebt en te lang gewacht waardoor Homey de pair sessie gestopt heeft. Het kan dat je app hem nig wel heeft staan. Bijvoorbeeld als je mobiel even uit is gegaan.

ok, ik blijf het proberen

En zorgen dat je stekker dicht bij Homey zit als je hem toe gaat voegen. En 3 meter afstand is niet dichtbij!

nee klopt, ik heb hem binnen een meter gezet

Ik weet niet precies hoeveel tijd Homey je geeft voor het signaal maar ik zou:
Genereer signaal kiezen en dan pas de stekker er in stoppen.

1 Like