Klikaanklikuit AWS-3500 ontvangs problemen

Hoi,

Ik heb een AWS-3500 klikaanklikuit ontvanger.
Zodra ik deze schakel via een afstandsbediening van klikaanklikuit zelf, doet die het perfect.
Maar via de homey doet die het nagenoeg nooit.
Ik moet in de homey echt meerdere malen hem aandrukken voordat die pas reageert.
Is dit een bekend iets of heeft iemand een oplossing?

Jeroen

Homey heeft een range ‘probleem’. Wat is de afstand tussen homey en het apparaat?

Niet ver, iets van 5 meter.
Zou een klikaanklikuit versterker werken?

Je zou eens kunnen proberen om de AWS-3500 te resetten en opnieuw te pairen?

Had ik al meerdere keren gedaan en ook meerdere keren homey herstart.
Heb het inmiddels anders opgelost. Had boven plafond nog zat ruimte, dus heb er een innr smart plug geplaatst. Die werkt perfect nu :slight_smile:

1 Like

Gelukkig. Om heel eerlijk te zijn ben zelf geen voorstander van 433mhz apparaten.

Is er wellicht een nieuwe Kaku app update komende? Ik had nl nog een AWS 3500 liggen, maar bij mij werkt deze niet op de Homey. De rest van Kaku spullen werken goed. AWS 3500 doet het wel goed op de afstandsbediening. Ik ben ook niet zo blij met 433nHz, trouwens, maar ik heb ze nu eenmaal.

Heb de AWS3500 alsnog aan de praat. Hij heeft een voorkant waar de antenne zit en een achterkant met het instelknopje en ledje. Tijdens het aanmelden moet je erop letten dat de voorkant gericht is op de Homey. Dat gaat niet helemaal vanzelf, maar als je het weet ook niet heel lastig. Daarna doet hij het dus.

De beste wensen allemaal! :slight_smile:

Sinds een paar dagen reageert de AWS-3500 niet goed meer. Het probleem “lijkt” zich voor te doen na de laatste update van de app of die van de Homey Pro 2023 (10.2.1-rc.1).

Na een herstart en geduldig even wachten werkt het schakelen weer.

Iemand anders hier ook last van?

Graag advies!

Van de app deze update

Ik zou eerst kijken of er niet een batterij gevoed KAKU sensor de ether staat vol te schreeuwen…

Ik heb ze zelf niet, dus dat zou één van de buren moeten zijn. Verwacht van niet, gezien deze op leeftijd zijn. Kan ik dat zelf meten/onderzoeken?

kan ook een Babyfoon zijn :wink:

https://www.rtl-sdr.com/ is software om Ether activiteit op te snorren.

Maar zowel de App Update als de Homey Pro Firmware lijken mij onwaarschijnlijk.
Maar wie weet is er iets stuk. Al een andere KAKU ontvanger en zender geprobeerd?

Babyfoon zit zeker niet in de buurt, gezien mijn oudere buren. Andere KAKU apparaten hebben geen probleem. Ik ga het vanavond even verder testen. Anders maar vervangen door Z-Wave ofzo.

1 Like