Klopt het dat niet iedereen notificaties krijgt

Never mind, blijkbaar gaat het om notificaties, geen push messages…

Ik bedoel de notificatie functie. Pushmeldingen per persoon gaan gewoon goed

1 Like

Jup zelfde hier. Push wel maar geen notificatie. Erg jammer aangezien we beide niet om de havenklap een piepende en trillende telefoon willen.

Maar weer een request aan Athom sturen aangezien ik dacht dat het een bug was en geen “ontworpen functie”

1 Like

Da’s dan een beetje verwarrend aangezien @AndRacer het heeft over push notificaties…

Ik bedoel de android notificaties

Welke workaround heb je bedacht?

Ik heb variabele gemaakt die ik vul met de melding, als deze wijzigt dan stuurt hij een push naar iedereen.

1 Like

onderstaande heb ik nu aangemaakt en werkt naar tevredenheid.

homey homey homey

Ben inmiddels achter het volgende.

Wanneer ik een notificatie of mededeling verwijder (eigenaar) … zie ik hem tegelijkertijd van de mobiel van mijn vrouw (beheerder) verdijnen ! Geld ook voor de weg en thuis meldingen.

Hierdoor dacht ik onterecht dat mijn vrouw niets kreeg ( had bij mijzelf wegehaald en toen op haar mobiel gekeken of ze ze ook had ontvangen).

Het werkt trouwens allemaal half of niet … want wanneer ik een push naar ALLEEN mijzelf verstuur … krijgt mijn vrouw hem ook.

En dat terwijl we 2 account hebben. Toevallig gister een ticket bij homey aangemaakt voor dit.

2 accounts = 2 mensen die ZELF bepalen of ze notificaties verwijderen lijkt me.

Enige overeenkomst … beide telefoons op zelfde apple account. Maar dat zou toch niet uit mogen maken ? Trouwens mijn vrouw ook op gast en gebruiker gezet … zelfde verhaal.

Weet je zeker dat jullie alleen de nieuwe app voor 2.x geïnstalleerd hebben?
Iets soortgelijks gebeurde bij mij ook nadat ik de nieuwe 2.x app had geïnstalleerd, maar de oude (legacy) app (nog) niet had verwijderd…

De nieuwe app voor wat psies ? Ik heb alleen de Homey app. En gebruikt de default homey notificaties en push meldingen kaartjes.

Dan is het niet van toepassing… Geen idee dan wat er misgaat.

Ik maak een flow en gebruik ook de nodificatie push voor mobiel. Vandaag kwam mijn vrouw er mee aan dat zij ook alle notificaties kreeg terwijl er twee verschillende gebruikers zijn aan gemeld. Dus het werkt nog niet zoals het hoort blijkt.

Heb een ticket en ze gaan maandag verder puzzelen.

Probeer eens een notificatie te sturen … beide telefoons homey app open en op uw telefoon wissen. Bij ons verdwijnt ie na 2 tellen ook bij mijn vrouw.

Delen julie dezelfde apple id toevallig ?

Dat is idd hier ook het geval. Waar de modificatie verwijderd word maakt niet uit hij verdwijnt overal dan. Verder ben ik de eigenaar en mijn vrouw is aan gemeld als gebruiker. Als ze op de hoogte zijn is goed.meer kunnen we ook niet doen dan melden… greetzz en goed weekend :slight_smile:

Ben uit de push problemen. Bleek dat de telefoon naast haar eigen account … ook op de mijne stond ( kan je checken op https://my.athom.com en dan in menu “my phones” )

De gewone notificaties ben ik nog over aan het steggelen. Athom vindt het een “feature” terwijl ik het een vervelende “bug” vind :slight_smile:

Zucht

Volgens athom moet ik maar gewoon push individueel zenden ipv notificaties … dus lijkt er op dat ze er niets aan gaan doen

Waarom zucht?
Dit is heel simpel op te lossen met 1 flow


Nu worden alle notificaties omgezet naar een push bericht.

Of als je alleen specifieke notificaties wilt doorsturen bijvoorbeeld die van aanwezigheid

Thanks maar dat snap ik.

Maar ten eerste is het een omweg. Ten tweede wil ik niet de hele dag push meldingingen. Nog makkelijker is gewoon alles via push te doen … die flow van u is dan zowiezo niet nodig.

Ik vind het gewoon mega krom dat ik notificaties op de telefoon van mijn vrouw wis. 2 accounts … 2 telefoons … 2 personen … wat heb ik met haar notificaties te maken ? En waarom zou ik beslissen dat ze iets niet ziet.

Kan ze ook de hele dag laten staan en dan samen tijdens avondeten bekijken welke we overdag hebben gelezen om gezamelijk te beslissen ze te wissen :wink:

Wanneer wij beiden een email krijgen … ik wis de mijne … en die van mijn vrouw wist ook … dat zou niemand accepteren toch ? En dan komt athom met “stuur gewoon 2 brieven “ :slight_smile:

Vandaar mijn zucht … ik vind het raar en niet echt 2019

Gewoon 2 type notificaties.

  1. per account ( net als push maar dan een notificatie )
  2. groeps notificatie voor alle gekoppelde gebruikers
  3. En per gebruiker te wissen

Heus niet moeilijk … maar weer een verzoek indienen.

Thanks voor het meedenken :+1:

Dat is nu juist het punt, je krijgt niet beiden een notificatie. Je krijgt als het ware 1 mail in een gedeelde mailbox.
Een push stuur je naar aparte gebruikers (verschillende mailboxen), een notificatie komt in de algemene omgeving (gedeelde mailbox). Een notificatie staat dus in de “app” en is zichtbaar voor iedereen die de app opent. Dus weggooien is weggooien voor iedereen. Je hebt toch ook geen switches, sensoren of flows voor iedereen apart?
Ik snap wat je wilt, maar ik denk dat implementeren veel meer moeite kost dan je denkt.