Homey Community Forum

KNX en Homey - ervaringen?

Hi,

Mijn huis is volledig KNX. Ik ben nu aan het denken om de Homey + IP interface te nemen om eenvoudig scenes te maken en andere apparaten te koppelen.

Maar wat ik me nu afvraag is ofdat mijn bestaande KNX aan / uit knoppen en de verlichting ( geen slimme maar dus knx ) ook te bedienen zijn met Homey / flows. of moet ik hiervoor nog iets extra doen?

Groet! Yannick

Niemand?

Er is een app van KNX dus het is te koppelen met elkaar, heb verder geen verstand van KNX dus daar kan ik verder weinig zinnigs over zeggen

Ik heb knx. Werkt perfect in flows

Ik heb ook een groot gedeelte KNX in huis en kan alles met Homey bedienen. In het begin (jaar geleden) wat problemen gehad omdat er bugs in de app zaten. Nu draait het als een zonnetje.

top, klinkt goed! Dus ik kan mijn bestaande schakelaars gewoon in de flows opnemen ( zonder teveel moeite ) zodat ik mijn bestaande verlichting kan bedienen?

Om je KNX netwerk te koppelen met Homey is een KNX/IP Gateway benodigd.
Dit staat in de beschrijving van Athom. (Heb hier zelf geen ervaring mee.)

Je verlichting en andere KNX apparatuur kun je vanuit de app en via flows bedienen/automatiseren. Je voegt via de app je KNX apparaat toe door het groepsadres waarmee het bediend in te vullen. De apparaten (verlichting, die beschikbaar zijn, zijn terug te vinden op app pagina van homey.

1 Like