Koppeling KaKu ABST-604

Ik heb een KaKU ABST-604 gekoppeld aan de Homey. Probleem is nu dat de Homey wel het Nachtsignaal Aan ontvangt, maar het Nachtsignaal Uit niet binnen krijgt. Ik heb de KaKu op een meter van de Homey gelegd. De testlampen staan op 5 meter van de KaKu en deze ontvangen wel het rechtstreekse signaal van de KaKu. Dit signaal komt echter niet bij de Homey binnen. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Geen oplossing. Heb er hier ook 1 in de kast liggen. Nooit aan de praat gekregen.

Net even toegevoegd en werkt gewoon met 5.0 rc 49 en KaKu versie 5.0.1.

Wat ik wel gedaan heb is de schakelaar op SET laten staan, dan in Homey toevoegen, schakelaar naar DEL en gelijk weer terug naar SET .

Hallo Roco,

Ik begrijp dat jij dan met Beta Versies werkt. Ik werk daar liever even nog niet mee, want ik weet niet wat ik dan weer voor problemen krijg. Ik werk zelf met Homey 4.2.0 en KaKu 4.3.1. Ik had op dezelfde wijze de koppeling tot stand gebracht zoals jij ook gedaan hebt. Dat was de enige manier om e.e.a. aan de praat te krijgen. Soms krijg ik dan wel het Night alarm signaal binnen en soms niet. Weet jij wanneer de nieuwe versies in produktie gaan?

This thread has been moved to the non-english forum, if you have any problems with that please feel free to contact me or another moderator.

Ow maar dan kan ik je ook vertellen dat dit apparaat het al jaren doet in Homey versie 3.1.0.
En wanneer nieuwe versies in productie gaan weet niemand, behalve Athom. En ze gaan dat ook niet zeggen, ook niet ongeveer. Ik leer mijn kleindochter dat als je iets beloofd dat je dat dan ook na moet komen. Athom lost dat op door niks meer te beloven. :wink:

1 Like

OK Roco, bedankt voor de info. We gaan verder puzzelen.

Ik heb e.e.a verder uitgetest. Als ik de KaKu op 1 tot 2 meter afstand op stel, dan werkt alles perfect. Op een afstand van 4 meter (zonder tussenmuren) komt wel het Aan signaal door, maar het Uit signaal niet meer. De originele KaKu ontvangers werken bij mij, tot een afstand van 8 meter met muren er tussen wel. Wellicht dat de Homey ontvangst van 433 Mhz wat slechter is dan van KaKu zelf.

1 Like