Kortsluiting na het proberen van 2 Neo Coolcam wallplugs

Hi,

Hi,

Ik heb zojuist twee Neo Coolcam plugs v1 binnengekregen via AliExpress. Op het moment dat ik deze in het stopcontact stop, veroorzaakten zij kortsluiting (allebei). Ik heb ze niet in een verlengsnoer gedaan o.i.d., maar direct via een stopcontact in de muur. Beide keren was het raak met kortsluiting.

Daarna zijn ook beide kapot gegaan. Waar voor de kortsluiting nog de LED-lampjes gingen branden, branden deze na de kortsluiting niet meer. Ik kan ze dus ook niet met Homey verbinden (ik neem aan dat ze kapot zijn gegaan door de kortsluiting).

Heeft iemand dezelfde ervaringen met deze apparatuur? Van de berichtgeving die ik heb gelezen op internet zouden dit juist goede stekkers moeten zijn.

Veel dank!

Ik heb dezelfde ervaring met 1 uit 4. Ik heb er meer, die geen problemen hebben gegeven.

Ik heb er 5, werken allemaal goed.

Hoi, toevallig deze week dezelfde ervaring. 1 wallplug besteld via Ali en als ik die wil gebruiken dan vliegt de aardlek eruit. Heb al meerdere wallplugs besteld gehad via Ali en die werken allemaal wel.

1 van de aard-pinnetjes in de wallplug is ook heel erg verbogen. heb het idee dat er daardoor in de wallplug lekstroom ontstaat.

Overigens contact opgenomen met de verkoper en die heeft aangegeven een nieuwe op te sturen. Staat echter nog op ‘te verzenden’. Ben benieuwd.

Het is niet de eerste keer dat we dit lezen in het forum bij dit Chinese spul.
Even een domme vraag:
Heb je zeker pluggen voor de Europese markt gekocht en niet pluggen voor bijvoorbeeld de Amerikaanse markt die mogelijk op een ander voltage werken? Ik kan me anders niet voorstellen dat die zo snel sneuvelen.

Ik denk dat je gewoon mazzel hebt.
Heb er 16 aangesloten zitten en 1 waarvan het knopje niet meer werkt. Kortsluiting nog niet gehad.

Je hebt helemaal gelijk. Niet aan gedacht. Zie je nou wel dat het domme vraag was! :rofl:

3 Likes

Ik las altijd goede verhalen over de neo coolcam power plug. Ik durf het echter niet aan om twee nieuwe te kopen met het risico dat deze het weer niet doen.

Ik ben bang dat ik toch dan naar het twee keer zo dure Fibaro over ga schakelen, ondanks dat ik 50 euro wel een beetje duur vind voor een power plug.

De enige reden dat ik de power plug wil gebruiken is om te identificeren wanneer mijn vriendin slaapt (via de oplader van de telefoon), omdat zij onregelmatige diensten draait.

Je kan ook vragen of je vrouw heel zachtjes doet omdat je vriendin ligt te slapen? :joy:

2 Likes

Hahaha! Dan zorg ik wel voor een bewegingssensor en automatische sloten op de deur !

1 Like

vorige week maakte 5 uit 10 sluiting bij het in het stopcontact steken, Chinese bagger…

Blijkbaar slechte serie (clone?) in omloop. Allemaal van de zelfde leverancier?

AliExpress, one batch, the official Neo Coolcam store. Geen aanrader…

Ik had er 4 besteld waarvan 1 kortsluiting gaf.
Krijg echter een nieuwe opgestuurd

Ik heb een 8 tal van die neo’s in huis. Sommige al 2 jaar. Een minpuntje: 2 hebben een firmware probleem waardoor de power meter niet werkt. Aan/uit gaat prima. Blijkbaar is de kwaliteit van de productie niet echt constant. Is een keuze of je gaat voor goed of goedkoop. Heb nog 3 fibaro plugs, stukje duurder maar probleemloos EN een beter bereik. Verbinding vanuit de huiskamer naar een plug op zolder (2 x betonnen vloer) al meer dan een jaar probleemloos.

Soms krijg ik ook geen stroommeting na het toevoegen. als ik ze dan opnieuw toevoeg werkt het wel, al geprobeerd?

32 hier draaien, nooit problemen mee.

Had ergens gelezen dat het te maken had met een foutieve firmware versie. Maar opnieuw toevoegen kan natuurlijk altijd. Bedankt voor de tip.

Vandaag de vervanger geprobeerd van de powerplug die kortsluiting veroorzaakte. Helaas, ook de vervanger veroorzaakt kortsluiting. Ben in conclaaf met neo coolcam over de vervolgstappen.

Ben het vertrouwen in deze powerplug wel aan het verliezen, ondanks dat ik er een aantal zonder problemen in gebruik heb.

20-8: update: na het maken van een filmpje waarin duidelijk te zien is dat de stoppen eruit vliegen heeft de leverancier (Coolcam Offical Store) het geld teruggestort. Netjes afgehandeld, dat wel. Voor mij voorlopig even geen powerplugs meer vanuit China om te voorkomen dat er powerplugs verstuurd worden van de foutieve batch (wat het geval lijkt te zijn)

Ja wat dat betreft kan je beter wat meer geld uitgeven voor fibraro ofzo.

Grappig dat mensen €20 willen besparen voor een powerplug door deze uit China te laten overkomen maar er niet mee inzitten dat de kans bestaat dat in het ergste geval heel hun woning kan afbranden (I know, er moet al veel gebeuren maar het kan zeker en zeker als de elektriciteitskast niet in orde is).