Homey Community Forum

Kraschar vid flow

Kan ej längre lägga till nya flow
Så fort jag sparar inställningar och skall döpa flow kraschar appen.
Någon som råkat ut för samma sak ?

Idag så fungerade det.
testade tidigt på morgonen och då krachade den också, men efter några timmar så gick det att namnge flow utan krasch.

Jag hade samma bekymmer efter 2.0 uppdateringen på min Huawei Honor 8. Så fort jag skulle lägga in en “then” så kraschade appen. Igår släppte de en uppdatering till Android-appen där det är fixat i change loggen. Jag har inte hunnit testa på min gamla lur då jag köpte en ny efter att inte ha kunnat göra en inställning i Homey på 2 veckor :expressionless:

Hej
Kom det en uppdatering igår??
Jag har inte installerat någon och det började fungera igår.
Eller uppdateras appen själv utan att man vet om det?

Appen uppdateras i Google Play. Om du har valt “automatisk uppdatering” uppdateras dina appar automatiskt.

Vad mystiskt.
Har absolut ingen autoupdatering på mobilen.
Har ej kommit någon uppdatering sen den nya släpptes.
Har en uppdatering som jag ej uppdaterat men det står (beta) på den så kör inte update på den.
Det funkade sen igår så förmodar att Homey uppdateras automatiskt utanför googleplay.

Om du kör v2 av Homey så ska du ha appen som heter “Homey (Beta)” v.2.0.6

Den har jag ej updatat till tyvärr.
Eftersom det var beta så gjorde jag aldrig det

Ok. Så du kör v1.5 och inte v2? Då är det inte så konstigt at ting kraschar, för alla developers uppdaterar nu till v2. Med andra ord blir inte v1.5 uppdaterat vidare.

Självklart kör jag 2.0 på Homey.
Trodde vi pratade om Android appen

Appen har jag ej uppdaterat eftersom det står beta på den.
Men den slutade krascha för några dagar sedan så det fungerar bra.
Men skulle behöva få hjälp med tipps på hur man lägger till en IR kommando.

Ok! Beta appen fungerar fint och det skal gå at ha båda två installerat samtidig. Om du vil hämta et ir signal, tror jag du måste göra det på developer.athom.com. Der kan du lesa av vad för ir signal som hittas

Så man kan inte göra det via appen ?

Det kommer jag inte i håg just nu… Och min homey är inte uppe just nu så jag får inte kollat

Hepp idag går det ej göra nya flow.
Kraschar så fort man skall döpa flow

Upgradera båda appen och homey… Om det inte fungerar, kann du restarta din homey

Uppdaterade båda och startade om.
Felet är kvar.
Så det blir inga nya flows tills felet blir åtgärdat

Nu känner man av hur mycket beroende man är av Homey i hushållet.
Tur man lägga till enheter för annars hade man inte ens kunnat tända en lampa :slight_smile:
Tänkte att innan dem fixat den buggen som tillfällig lösning kunde jag ändra existerade flows till saker som är viktigare men det fungerar inte ens att editera redan existerande flow.
Som tex ville ändra fördröjning av när en lampa skall tändas, men så fort jag markerar sekund raden så kraschar alt.
Måste väl finnas många drabbade med samma problem som mig.
Har skickat krasch rapporter varje gång så hoppas killarna bakom homey tar tag i det snarast

Och ja jag har uppdaterat homey till 2.0.2 och appen till 2.0.6.
Har även ominstallerat appen idag för tänkte i fall det skulle hjälpa.

Lite frustrerad över detta nu också när jag har brottats med buggiga Danalock nu i 7 månader

Ha en bra fredag alla läsare :slight_smile:

Uppdatering.

Testade att installera appen på en av surfplattor och där FUNGERAR flows.
Med andra ord något med min Note mobil som inte klickar ihop med Homey

Vad bra det fungerar!