Krijg flow niet volledig werkend

Ik heb een Xiaomi deur/raam sensor op de deur naar de overloop gemonteerd zodat als deze deur open gaat het licht op de overloop aan gaat.

Nu wilde ik de situatie als de deur niet dicht wordt gedaan oplossen door een timer te laten lopen en vervolgens het licht op deze manier uit te schakelen…

Dit laatste krijg ik alleen niet werkend? Heeft iemand tips/ideeën voor deze flow?

When door is open
And timer is not running
Then start timer 30 min en turn light on

When timer finished
Then turn light off

When door closed
Then stop timer

Zo iets denk? Dus drie flows met een timer app zoals chrono / timer of countdown

Zit nog ff te denken maar die laatste flow is niet eens zo handig… als je direct de deur weer dicht doet dan gaat de timer stoppen en blijft het licht aan.

Hoe ga je het licht automatisch uit laten gaan? Je kunt kiezen voor de zone activity van 5 min of zo.

Ik heb nu de volgende flows

-ALS-- contact alarm aan gaat --EN-- lamp overloop is uit DAN-- Lamp overloop zat aan

-ALS-- contact alarm uit gaat --EN-- lamp overloop is aan DAN-- Lamp overloop zat uit

Tot zover het simpele gedeelte wat gewoon werkt. Nu heb ik als timer flow

-ALS contact alarm gaat aan --EN-- lamp op overloop brand --DAN-- draai zandloper om 30 sec

-ALS-- zandloper is leeg --EN-- lamp is aan --DAN-- lamp zet uit en stop zandloper.

Helaas blijft de lamp branden…

Hier moet je nog ff over nadenken want ALS zandloper is leeg DAN stop zandloper klopt natuurlijk niet.
Dus het wordt zoiets als:
ALS deur open DAN licht aan en timer starten.
ALS deur dicht DAN licht uit en timer stoppen. (hier kan je ook een delay toevoegen zodat het licht even aan blijft. Anders sta je gelijk weer in het donker)
ALS timer leeg DAN licht uit.
En vergeet de EN kolom even voor nu. Maakt het alleen maar lastiger om het werkend te krijgen.
Kan je later altijd nog toevoegen als alles werkt?

Denk dat je met name moet nadenken over alle situaties. Ik vind met alleen raam/deur sensor werken niet handig. Een beweging sensor brengt een hoop extra mogelijkheden.

Ben het eens dat je even de EN kolom met rust moet laten. Zeker als die er van uit gaat dat een licht aan staat voor een controle die met dezelfde actie aangezet wordt, kunnen timing issues uit ontstaan.

Wat wil je dat er gebeurt als de deur open gaat en hij wordt wel direct dicht gedaan? Neem aan dat je dan het licht evengoed een half uur aan wilt laten staan?

Wat als je de deur open doet en je wilt dat het licht gewoon aan blijft, bijv je vrouw bedenkt daar te gaan strijken.

Bedankt voor de reacties!

Ik ga hier mee aan de slag (helaas nu geen tijd meer) en laat het resultaat zonder meer weten!