L&S Emotion afstandsbediening

Wie kan me op weg helpen. Heb keuken spots (led), bediend met genoemde afstandsbediening. Maar ik wil de spots opnemen in een flow. Voor zover ik weet is deze afstandsbediening werkend met RF. Zoek dus app of imaginaire bediening binnen Homey

Als je geen app hebt kunnen vinden gaat het moeilijk worden.

Snap ik, maar wellicht heeft iemand ervaring met een universele app of zo?

Als die zou bestaan had ik het wel genoemd. Het enige waar je je spots misschien mee kunt aansturen is een Broadlink RM Pro Plus, maar dat is een apart apparaat dat je moet aanschaffen en de kans dat het daarmee wel gaat werken is niet 100%.

Dat is dan dus weer een hub extra. Niet echt wat ik verwachtte toen ik de homey aanschafte. Heb inmiddels bv ook al de hue bridge gekocht en dan nog weer een erbij. Hmmmm.

Infrarood / RF kan toch expirementeel met homey?

Ja, maar niet op de manier die jij wilt. Homey kan vrijwel niks universeel, er moet altijd een specifieke app zijn, zeker voor RF en IR (voor Z-Wave/Zigbee is er nog wel een minimale implementatie die het zonder app kan, maar dat geldt dus alleen voor die twee protocollen).

Ok Robert. Lijkt alsof jij er echt verstand van hebt. Bedankt voor de update. Als ik van dat alles meer wil leren/snappen, hoe kan ik dat dan het beste leren?

Kijk even in het profiel hoeveel hij op het forum gelezen heeft. Probeer 10 % daarvan te halen in de komende maand :slight_smile:

Lezen, lezen en nog eens…
En vragen stellen alhoewel ik Robert daar niet vaak op betrap.

1 Like