Lamp laten knipperen

Wil met een bewegings censor een lamp 3 min laten knipperen.
Welke app kan ik daarvoor gebruiken?

Bij hue kan je de lamp lang laten knipperen, als je kijkt hoeveel secondes dat zijn kan je deze opdracht meermaals achter elkaar zetten met de delay van het aantal secondes dat 1 opdracht duurt. Bespaart je de install van een extra app als die er is.

Ik dacht wel dat je dat lang laten knipperen alleen kan als je de hue bridge gebruikt, ik gebruik de bridge niet en ik kan dat niet instellen, ik zocht ook zoiets ik wil bij het afgaan van mijn alarm als er niemand thuis is al mijn hue lampen laten knipperen van 0% naar 100% net zolang dat het alarm actief is, nu start ik 2 flows 6 sec aan en 6 sec uit doe ik het vlugger raakt de boel in de war en gaan ze zelfs niet meer uit.

Ik laat ze bij alarm ook knipperen maar gebruik wel de bridge. Wat is het voordeel van aansturen zonder de bridge?

Heb je misschien een screen dump van deze beide flow’s?

Voordeel zonder bridge is de snellere reactietijd van homey. Met bridge zit er een vertraging in tot 5 sec. Zonder bridge ongeveer 0,5 sec. Dacht dat de zigbee app momenteel echter wat problemen heeft met homey 2.0

Ik merk van die vertraging eigenlijk niets. Ook al omdat ik de lampen aan en uitzet via flows, zal het eens testen via m’n virtuele knoppen.

Bij mijn hue sensors zit er idd een behoorlijke vertraging in indien de flow via homey loopt. Rechtstreeks via de hue app gaat sneller. Idem met de schakelaars via homey.

de vertraging is alleen merkbaar als je sensor/knoppen gebruikt, of de lampen van helderheid/kleur veranderd op andere manieren dan homey (IE: de philips hue mobiel app of andere applicaties die de lampen veranderen op de brug zelf).
Dit omdat philips niet de optie bied om te pushen naar anderen bij wijzigingen, dus homey moet wijzigingen “pollen” (ook wel opvragen) bij de hue brug, en dat doet hij elke 5 seconden.

Het zenden vanuit homey, op wat van manier dan ook is gewoon meteen.

Though dit begint erg offtopic te raken, de vraag hier gaat over hoe lampen te laten knipperen.

Sorry, mijn fout. Ik hou m’n mond verder :pensive:

Knipperen doe ik dus via de bridge in een homey flow. Heb nog even in de app store gekeken en kon geen app vinden die dit simuleert.

Alle lampen laten knipperen met Homeyscript:

Dit gaat niet over de nieuwe versie 2.0. De homeScript Page2
Heeft iemand voor de versie 2.0 van Homey een oplossing voor?

Ik ben op het werk en kan niet bij mijn flows dus ik zal het omschrijven hoe ik het nu doe.
Ik heb het nu zo gedaan, 2 flows (Alarm lampen aan) en (Alarm lampen uit) en 1 flow (Alarm is nu actief).

In de flow (Alarm is nu actief).

Als een deur contact open gaat en Better logic Alarm staat aan = true dan stuur bericht naar telefoon en start flow (Alarm lampen aan).

In de flow (Alarm lampen aan) schakel ik alle lampen aan en na 6 sec start ik de flow (Alarm lampen uit) hier schakel ik dus alle lampen uit en na 6 sec start ik weer de flow (Alarm lampen aan) en zo blijft dat door gaan totdat ik het alarm uitzet via een knop dan word Better logic Alarm lampen = false en Alarm is nu actief = false en dan kunnen beide flows niet meer lopen, ik schakel wel nog even alle lampen uit in de flow alarm is nu actief omdat als je het alarm uitzet via de knop en de lampen branden deze dus niet meer uitgaan omdat de flow (Alarm lampen uit) ook niet meer kan lopen.

Deze flow is gestart (alarm lampen aan) en Better logic Alarm lampen = true dan Ganglamp aan Kamerlamp aan enz. en op einde start een flow (Alarm lampen uit)

Als iemand een betere manier heeft om een knipper licht te maken dan hoor ik dat graag.

Fred, kijkje als je tijd hebt de flow’s doorgeven?

Heb op Facebook deze “oplossing” gevonden, maar deze doet het bij mij niet, weet iemand wat ik fout doe?
image image image

Ik zal vrijdag in de namiddag de flows hier neerzetten.

:+1:t2:

Hier komen de flows, als iemand een beter iedee heeft om dit te doen dan hoor ik het graag.







Tussen 1 en 2 zitten al mijn lampen.

Is er echt niemand die een goede flow heeft om lampen te laten knipperen?

deze is de meest simpele die ik kan bedenken