Lampen, flows werken niet meer

Hoi allen,

Ik heb een homey met Ikea tradfri lampen via een verbindingshub en dit werkte prima.
Allerlei flows ingesteld met automatisch aan/uit gaan van de lampen.
Helaas werkt dit sinds afgelopen avond niet meer via homey. Via de ikea app kan ik alle lampen nog bedienen, maar via homey niet.
Met homey kan ik wel nog andere opties bedienen zoals alarm, sonos etc. Het lijkt dus iets met de lampen te maken te hebben.
Ook blijven de lampen in de homey app ‘aan’ staan.

Ik heb de hub al een keer van de stroom gehaald, zoals ook de homey.
Homey start ook op met een gele ledring.

Heeft iemand hier ervaring mee of wellicht een oplossing?

Alvast bedankt, groetjes Robbert

Heeft je IKEA gateway/hub een vast IP-adres in je netwerk?

Hi,

volgens mij is er een Firmware update geweest van de Ikea Hub, daarna zie ik altijd verminderde performance van de Ikea lampen (bv heel traag reageren of zelfs verbinding verloren)
Pull the Plug helpt bij mij dan altijd wel…waarschijnlijk is het idd wat @robertklep zegt

Thanks voor je reactie.
Het lijkt inderdaad het probleem te zijn geweest, tot zover opgelost!

Thanks voor je reactie.
Het lijkt inderdaad het ip verhaal te zijn geweest.

Als je het ip adres handmatig hebt geweizigd, moet je dan van alles opnieuw instellen op de Homey of opnieuw de Hub app installeren of is beiden resetten voldoende?

Ik heb ip veranderd, daarna de ikea hub ook nog herstart via de homey app.
Zoals Frank eerder aan gaf in de topic, merk ik wel dat de lampen trager zijn helaas, maar het werkt wel gewoon. Niet storend

Bedankt. Ga ik denk ik hier ook maar een vast ip adres aan geven. Meeste apparaten hier in huis hebben een vast ip adres.