Lampen per dag geschakeld met zonsondergang

Best forumleden,

sinds een paar weken ook trotse bezitter van een homey,

nu al aardig wat lopen stoeien met de flows en al aardig wat geleerd op het forum

nu heb ik een flow gemaakt waarbij ik op
maandag-woensdag-vrijdag- en zondag 1 set met lampen aan wil zetten bij zonsondergang,

en op dinsdag-donderdag-zaterdag een 2e set aan wil zetten.

nu heb ik per dag een aparte flow gemaakt en dan werkt het wel maar nu leek het mij ook wel mogelijk omdat in 1 flow te krijgen (naja 2 flows) alleen hier doe ik iets verkeerd of het is niet mogelijk…
hij geeft namelijk aan dat het geen maandag is dus gaat die niet verder naar de volgende dag…

hoor het graag…

Deze flow zegt in de AND kolom dat het Maandag moet zijn, EN woensdag moet zijn, EN vrijdag moet zijn.
Beter de flow maken met Dinsdag, Donderdag en Zaterdag en dan de OR kaartjes gebruiken. Klik op een kaartje in de AND kolom, houd hem even beet en sleep hem dan naar beneden.

chrome_2020-01-04_17-04-30

ja dat duurt nog even voordat Pasen en Pinksteren in het zelfde weekend vallen…

Super!

1 Like

Toevoeging aan de flow van Rocodamelsheki:
Voor de uitvoering in de “Then” kolom kun je dus de lampen-AAN zetten voor deze 3- dagen, voor de andere 4- dagen kun je dan “Else” gebruiken, die kan je aanmaken door een 2de opdracht kaartje te maken en deze een beetje naar onderen te trekken, dan wordt “------Else----” zichtbaar.

Het lukt niet om een 4e Or toe tevoegen zou dit wel mogelijk moeten zijn ?

Maar die andere 3 dagen zouden zich dan in dezelfde flow bevinden terwijl ik die met andere lamp zou willen laten schakelen

Er kunnen max. 3 items met OR verbinden, maar meer heb je ook niet nodig.
Als je de drie dagen, dinsdag-donderdag-zaterdag in de AND kolom zet met de OR er tussen, dan kun je de Actie die hier door moet starten, in de THEN kolom zetten (2e set).
De Actie voor de overige vier dagen (1e set) kun je starten onder ELSE (het kaartje in de THEN kolom aanmaken en dan een beetje omlaag trekken, dan zie ELSE verschijnen, net als bij OR).

Dus zo zou het goed moeten gaan ?
Ik vind de ELSE nog een beetje lastig te begrijpen wanneer je die zou moeten toe passen

Sorry als ik niet snap wat je er niet aan snapt maar ik ben opgegroeid met Logica. :wink:

Eigenlijk is het in de vertaalde Flows interface gewoon begrijpend lezen.
(op de mobiel, ik zie net nu ik er op let dat in de online en shared flows When… And… -or- -or- Then… -else- wordt gebruikt en ik krijg mijn browser niet voor elkaar het in het Nederlands te tonen.)

Een flow bestaat uit:

Wanneer/Als … (er moet iets gebeuren dat de Flow start en er controles worden gedaan)

  • Een Wekker als voorbeeld.

En…

  • A
    OF
  • B
    OF
  • C (Minimaal Ă©Ă©n van de drie stellingen is waar…)

Dan …

  • Doe Dit

Anders…

  • Doe iets anders.

In een Flow:

Dus al A niet waar is en B niet waar is en C niet waar is, dan doen we iets anders!
(het Else deel)

1 Like

Duidelijk uitleg! Bedankt

Dit kan dus ook (kijken of ik het begrijp)
Als A of B Waar zijn dan doen ze het Then command
Als C niet waar is dan doet die het Else command

En zo kan je heel veel kanten op…

Nee helaas, mogelijk was ik niet duidelijk (of jij in je controle vraag niet :wink: )
Als een of meer van A B C waar is, is het resultaat van alle condities Waar
Dus dan Then Doe Dit

Alleen Else…/ Anders ALS A niet waar EN B niet waar EN C Niet waar !