[APP][Pro] BLE Christmas lights, Kerst clusterverlichting met bluetooth (Action)

Ik heb de homey verplaatst naar waar de lampen hangen, en nu krijg ik een timeout (30000ms) bij het zoeken. Homey is bij het verplaatsen nogmaals uit geweest.

Als ik op mijn telefoon naar bluetooth devices zoek krijg ik wel de lumineo te zien, heb nu de APP van lumineo zelf op mijn telefoon gezet en dat werkt!

Maar liefst natuurlijk via Homey, aangezien ik vooraf ben gaan kijken welke compatibel waren heb ik deze aangeschaft :slight_smile:

Alle hulp is welkom !

Oef, geen idee, moet ze nog ophangen. Denk dat dat aankomend weekend wel gaat gebeuren.

Vandaag een setje bij Action gehaald, aangesloten en gekoppeld aan Homey dat ging in één keer goed. Daarna nog een paar keer de Lumineo geprobeerd, elke keer time-outs en/of andere fout meldingen maar in eens krijg ik de optie om verder te gaan en was deze toegevoegd.

De Action set zit op 1 meter van Homey en de andere Lumineo set +/- 2 meter (maar zit een muur tussen) het werkt maar krijg op beide apparaten vaak fout meldingen dat de commando’s niet goed verzonden zijn. Het werkt maar niet optimaal ! Zou er iets fout kunnen zijn met mijn Homey i.c.m. BT?

@Harland en @Gruijter heb zojuist mijn lampjes aangesloten maar lijkt het keurig te doen. Misschien een nieuwere set? Wel is het zo dat je niet en je telefoon en homey verbonden kunt hebben.

—-

Ik krijg wel behoorlijk wat foutmeldingen tijdens het overschakelen tussen de verschillende modus.

Gaande van network request failed en ook dat hij een uuid niet kan bereiken. Kan me niet herinneren dat ik dat vorig jaar ook had. Bij de lights app heb ik dat niet terwijl beide dezelfde afstand tot homey hebben.

Hier werkte het vorig jaar ook goed.
Hooguit een commando 2x verzenden/programmeren.
Nu gaat de bluetooth van Homey, door welke oorzaak dan ook, op tilt. Als 6x een commando met rode meldingen als gevolg niet meer werkt, rest alleen nog een reset van Homey. (App resetten helpt niet)

Ik ervaar hetzelfde… Ik heb de BLE code niet veranderd sinds vorig jaar. Mijn conclusie is dat Homey instabieler is geworden mbt bluetooth :thinking::sob::rage:

Weet wel dat ze dingen aangepast hebben want mi flora werkte eerst niet en later wel. Daar was ook een aanpassing voor nodig in de ble stack.

Er is in de Homey firmware inderdaad iets veranderd mbt BLE. Ik heb een avondje zitten debuggen, en heb de app weer redelijk goed stabiel weten te krijgen. :partying_face:

Happy New Year!

1 Like

Top , was net van plan van t weekend alles weer weg te halen :joy:

Ik ook, vandaar dat ik nog ff ben gaan debuggen om weer helemaal klaar te zijn voor volgend jaar (als Homey V4 de bluetooth support volledig heeft laten vallen) :rofl:

1 Like

Bedankt Robin, werkt weer prima. Gelukkig nieuwjaar!

1 Like

Ik heb de verlichting al weer hangen. 2 stuks in de boom.
Nu merk in bij het inschakelen dat ik van Homey een BLE timeout melding bovenin krijg.
Als ik opnieuw na bijv. 30 sec probeer blijft dezelfde melding terugkomen.
Maar als ik de app herstart kan ik wel beide snoeren inschakelen.

Ja, Homey BLE is helaas niet super stabiel. Probeer ze eens met 45s onderlinge tijdvertraging.

In de recentste RC van v5 zijn wel wat verbeteringen doorgevoerd. Zo werkt de miFlora nu ook eindelijk stabiel.

Ga ik proberen tnx :slight_smile:

Nieuwe RGB ledstrip suppport is in de maak. 5 meter voor ca 8 euro bij ali

Thx to Joris Bodin 4 donating a sample ledstrip!

1 Like

WhooHoo. De app kan nu de LED strip van AliExpress aansturen inclusief kleurselectie en een aantal lichteffecten.

Veel plezier ermee!

2 Likes

Heel interessant! Dank voor je effort.

Ben zelf op zoek naar ledstrips voor in de keuken. Zit alleen met een issue: geen vrije stopcontact in de buurt. Was zelf aan het kijken naar een ledstrip op batterijen. Maar kwam ook losse accu’s tegen.

Stel dat ik deze ledstrip koop van ali, kan ik daar dan een soort losse ledstrip accu aan koppelen? Want wil uiteraard wel eentje die werkt met Homey.

als je Homey niet binnen 3 meter van de ledstrip zit zou ik het niet doen. BLE heeft beperkte range, en Homey is niet heel stabiel met BLE.
Ten tweede gebruikt 5m ledstrip ca. 18watt heb ik gemeten (bij maximaal licht). Dus op batterijen ga je het ook niet lang volhouden.

1 Like

Dag Robin,
Kun jij een ander merk toevoegen?
Anna’s light, vorig jaar gekocht bij intratuin.

Functies zoals je beschrijft, aan/uit, dim en flow

Dank je