Led voor onder het bed met sensor en flow

Ik ben aan het zoeken naar een goedkope maar goede oplossing om onder het bed een beide kanten een ledstrip met bewegingssensor te plaatsen.
Mijn vrouw en ik gaan niet altijd gelijktijdig naar of van bed. Hoe handig is het dan om een ledstrip onder het bed te plaatsen welke dmv een sensor gedurende tijd aangaat, zodat diegene die van of naar bed gaat aan de eigen zijde geholpen wordt iets te zien tijdens het lopen.

Heeft iemand dit ook? Mijn gedachte is dmv bewegingssensors maar moet nog bedenken hoe deze waarneemt welke zijde moet gaan branden.

Lang verhaal kort…
Wie weet een goed setje waarmee ik icm Homey dit kan inregelen en heeft hier ook flows voor beschikbaar? De ledstrip moet dimbaar zijn en het liefst warmwit… een kleurtje mag ook (zal mijn vrouw leuk vinden :wink:)

Super bedankt

1 Like

Ik regel (bijna) alles via de Homey, maar dit nou net niet:

#Aliexpress € 12,05 20%OFF | Xiaomi Mijia Yeelight Afstandsbediening Oplaadbare Led Gang Nachtlampje Magnetische Licht Voor Slimme Afstandsbediening

Ik moet zeggen dat dit er leuk uitziet maar ik wilde een led strip onder het bed plakken en een sensor het laten regelen… Ben het er mee eens dat dit misschien beter buiten homey om kan…

Dit lampje geeft me overigens wel ideeën voor andere locaties in het huis :+1: (gelijk 1 besteld)

Hier in het huis precies met dezelfde gedachte als @G.P_Bruins. Alleen dan juist wel met een led strip en een sensor :wink: Enige wens die hier niet bij zit is dat het niet dimbaar is. Maar zelf ervaar ik het niet als teveel licht.

Dimmen zou volgens mij ook geen probleem mogen zijn … :+1:t2:

#Aliexpress € 1,43 20%OFF | 12 24 V 11 Keys Rf Led Strip Controller Mini Dimmer Rf Afstandsbediening Dc 5V 12V 24 V controller Voor Led 5050 2835 Strip Enkele Kleur

een beetje laat, maar om het dan toch met Homey te kunnen bedienen is er bij Ali deze : https://nl.aliexpress.com/item/33035745736.html?spm=a2g0o.cart.0.0.5ba23c00i1Zhiy&mp=1