Ledvance smart plug verwijderd zichzelf na connecten

Hallo, ik heb al een tijdje een aantal smartplugs van ledvance. Deze hebben altijd top gewerkt echter toen ik net thuis kwam waren al de pluggen uit mijn netwerk. Ik probeer ze toe te voegen maar ze gaan gelijk weer uit het netwerk. Weet iemand hier wat van?

Toen mijn experimentele updates nog aan stonden ging Homey naar v5.0.4 en raakte ik vier van de vijf Osram plugs kwijt.
Athom rade me aan om de LedvanceSmart app te installeren. Echter in die app werden ze toegevoegd als onbekend Zigbee apparaat.
Uiteindelijk heb ik ze weer geïnstalleerd met de Athom app en daar werken ze nu weer.

Geeft dit ook een foutmelding in de tijdlijn? ‘Smart plug left the Zigbee network’ of iets dergelijks?

Jazeker, die melding inderdaad

Ik heb de app opnieuw herstart van osram en ledvance geïnstalleerd. Ze blijven nu wel gewoon weer in het netwerk staan. Ben toch wel benieuwd waarom ze ineens gingen hoor maar het is wel verholpen voor nu.

Wanneer dit weer optreed, kun je dan contact opnemen met Athom Support (Boaz), via support@athom.com en een diagnostisch report sturen naar Athom: App > Instellingen > Algemeen > stuur diagnostisch report

Ik heb dit probleem ook met een andere app, maar we hebben problemen om dit te reproduceren…
en dus op te lossen.

Zal ik doen wanneer het weer voorkomt.