Leeftijd van persoon berekenen op zijn verjaardag

Ik heb een vraag ik wil graag een melding op mijn telefoon hebben 1 dag voordat iemand jarig is.
Dus b.v. meneer x word 5 mei 30 jaar en ik wil de melding de dag ervoor hebben om 19:00 uur, ik maak een flow met deze waardes.

de tijd is 19:00 uur

en het dagnummer is 4
en de maand is mei
en het jaar is tussen 2019 en 2030 (hoger dan 2030 kan ik niet kiezen).

nu word het moeilijk

dan round(datum of (nummer 29) + 1) hier komt dan 30 uit variable (meneer x).
push naar telefoon meneer x word morgen 30 jaar.

Dat rekenen in homey is niet mijn sterkste punt dus hier had ik graag wat hulp bij gehad hoe dit werkt.

Alvast mijn dank.

Deze zou ik weghalen aangezien dit weinig zin heeft lijkt mij.

De variabele (meneer x) maak je eerst aan en je zet die op de huidige leeftijd.
Dan doe je met de flow ALS tijd=1900 uur EN het dagnummer=4 EN de maand = mei DAN increase variabele (meneer x) +1.
In een volgende flow maak je ALS variabele (meneer x) is veranderd DAN sent push message "meneer x word morgen (hier de tag van de variabele (meneer x) plaatsen) jaar.

Dank je wel dit ga ik meteen proberen.

Getest werkt perfect maar wel 2 flows per persoon dus ik zit al op 113 flows, ik dit dus alleen gebruiken voor naaste familie, hoeveel flows kan de homey eigenlijk aan?

1 Like

Ligt er een beetje aan wat van flows, veel flows die elke 10 seconden activeren zal stukje lager limiet hebben, maar 300+ flows geeft totaal geen performance impact.
Zag gister iemand 700+ flows aangeven, maar denk dat dat beetje met korreltje zout is.
In theorie zit er geen limiet aan.

Toevallig heb ik 700+ flows en dat gaat aardig hoor. Zoals @Caseda aangeeft is het belangrijk dat deze flows niet heel vaak achter elkaar aangeroepen worden want dat trekt Homey niet met zoveel flows, zelfs niet bij bijvoorbeeld 100+. Overigens kan je volgens mij per persoon gewoon 1 flow gebruiken.

Schrap flow 2 en voeg het sturen van het bericht toe aan de DAN kolom in flow 1. Voeg eventueel een vertraging van enkele seconden toe om er zeker van te zijn dat de variabele is bijgewerkt voordat de waarde via het berichtje naar jou verzonden wordt.

Even zonder getest te hebben, maar is een ICAL agenda en een combinatie met de ical app niet makkelijker? Of is deze app niet 2.0 compatible?

Edit: The ical app is not V2.0 ready yet. On Github the author mentioned he is willing to upgrade the app to 2.0, but waiting on free time to do so.

1 Like

Ok over die flows hoef ik me dus niet druk te maken die worden niet zo vaak aangeroepen en die verjaardag flows maar 1 keer per jaar, en Skorpion ik ga daar naar kijken wat jij voorsteld schrap flow 2 en voor 2Be ik zit nog op 1.5.13. dus naar ICAL zal ik ook naar kijken.
Bedankt voor de vele hulp die ik hier krijg.

Ik heb nu flow 2 weggehaald en het in flow 1 gestopt met 4 sec tussentijd dat ik zeker weet dat de variabele is geupdate voordat de melding komt.
Met ICAL zie ik niet hoe ik hier de leeftijd er bij krijg dit zal volgen mij ook nooit lukken.

Keuze is aan jezelf.Je kunt de Ical events laten voorlezen en dus ook met een tag beschikbaar. Zolang de leeftijd in je agenda-event staat is het dus geen probleem.
In de meeste apps voor ical kun je wel een verjaardag opgeven. Geboortejaar invullen en bij het jaarlijkse event staat dan vanzelf de leeftijd.

Ok 2Be sorry dat wist ik niet, dus ik ga er dan toch weer naar kijken.
Alvast bedankt voor de goede informatie.