LG airco met Smart ThinQ

Ik ben aan het rondkijken naar een LG airco, deze hebben Wifi met LG Smart ThinQ app.

Zover ik nu zie is daar geen Homey app voor.
Ik zie wel dat er ondersteuning is voor Google assistant.

Ik heb geen Google in huis.

Stel je heb een Google speaker, is het dan mogelijk deze aan Homey te koppelen zodat je alsnog de airco kan sturen met Homey flows?

Iemand een idee?

Zolang er geen Homey app is, kan je hem niet door Homey laten besturen,
dus je kan niet van Homey naar Nest naar Aico commando’s sturen.

je kunt de ontwikkelaar van deze app ( MaxvandeLaar) vragen of jouw apparaat kan worden toegevoegd aan deze app.

Je kunt het wel doen met 2 google mini. De ene triggeren met google tts en de andere de airco laten starten.

Ik zit zelf te denken aan een combinatie van een temperatuur sensor welke je uitleest en eventueel LUX informatie of weer informatie voor zon.

Daarnaast een Sensibo voor het aansturen van de Airco.

Ik heb het voorlopig opgelost met Sensibo’s, die werken prima :slight_smile:

Kan er middels deze API geen app gemaakt worden m

“::: LG | ThinQ Developer Site :: ThinQ.Cloud Home” ::: LG | ThinQ Developer Site :: ThinQ.Cloud Home

Ik ben geen ontwikkelaar maar met mijn broertje kennis lijkt het cloud platform een en API te hebben die gebruikt kan worden.

Het probleem is niet een gebrek aan API’s, het is een gebrek aan ontwikkelaars die zin hebben hier een app voor te ontwikkelen.

HĂ© Ropert. Bedankt voor je reactie. Dat wist ik niet. Ik was in de veronderstelling dat de LG (Smart)Thinq oplossing erg gesloten was. Jammer dat er geen ontwikkelcapaciteit is of dat ik dit zelf niet kan.

Ik gebruik zelf de integratie voor Home Assistant al geruime tijd.

Hallo,

Heb zelf gelezen op een andere site dat iedereen die een aanvraag indient om een API te krijgen wordt afgewezen.
Maar ik begrijp van jou dat je daar dus wel aan kan komen.
Zou je misschien kunnen vertellen hoe ik deze kan bemachtigen?

Home Assistant heeft geen officiële integratie maar gebruikt een library die gebaseerd is op reverse engineering. Ik zie daar nu dat LG bezig is met het migreren naar een andere API die (nog) niet ondersteund wordt, maar mijn apparaten (3x LG airco) werken nog prima met Home Assistant.

Bedankt voor de reactie.
Dan zou ik je airco’s niet meer in de officiële app aanmelden, dan update het naar V2. En zo ver ik weet geven ze die API niet vrij.

Hallo Robert,

Hoe heb je dit precies gedaan? De airco’s gekoppeld aan home Assistant en vervolgens via de home Assistant app met homey verbinden?

Hoop ook nog altijd op een homey app ! :frowning:

Dit is igg hoe ik het heb gedaan met 3 airco’s. Werkt hier super :+1:

1 Like

Zijn er mensen met andere devicetypes als Airco’s op het LG ThinQ platform?

1 Like

Hier een Samsung Airco, ook niet ondersteunt door Homey. Maar werkt i.c.m. IFTTT top. Virtueel device aangemaakt, waarbij en en uit IFTTT applets triggeren. Ook het verbruik fake ik met virtuele sensors. Works like a charm.

2023-06-13_11h10_47

Hangt tevens op die overloop een Hue (bewegings)sensor die op basis van temperatuur ook airco kan in en uitschakelen.

Het ziet er naar uit dat er nu een of thinq api platform geopend is. Helaas heb ik niet de kennis om het met homey te connecten. Iemand interesse in een mooi klusje?

De LG Thinq app zoals deze nu is (augustus 2023) werkt heel mooi!

Na aanmelden met dezelfde naam/wachtwoord als ik voor de Android app gebruik, vind deze de toestellen op de gebruikelijke manier om apparaten toe te voegen.



.

Martin Verbeek :+1::+1::+1: