Licht en bewegings melder

De neo rapporteert de luxwaarde sowieso alleen bij beweging heb ik gemerkt. Dus helemaal ideaal is dat niet. Om een paar lampen aan te zetten wanneer ik er niet ben gebruik ik zonsondergang nog steeds

Is dat zo?
Dus de xiaomi deed dat al, nu ook nog de Neo?

En dan ga ik even de camerabeelden van de zolder bekijken want het lijkt er dan op dat daar de hele dag iemand rondgelopen heeft!

:smile:Je hebt gelijk. Hij rapporteert wel, maar bij beweging direct

wellicht rapporteert hij wel, maar laat dat niet zien.

zojuist er langs gelopen, en 1 min later screenshot gemaakt.
lamp ging overigens keurig aan ,
ook heb ik een deur open laten staan, dus er is meer licht gekomen.
lux rapportage op z’n laagst gezet…
maar in de app zie ik dit :

En ik neem aan dat je dan ook de sensor even “wakker” maakt voordat je de wijziging opslaat?
En waar staat je rapportage interval op?

sensor maak ik alleen wakker bij wijziging aan sensor instellingen zelf.

rapportage interval staat op 60s.

als ik nu naar de sensor kijk geeft hij nog steeds zelfde lux waarde

Dan begrijp ik niet wat je net bedoelde met “Lux rapportage op z’n laagst gezet”

Toch maar eens die sensor naast Homey leggen en checken of de afstand echt wel goed is.
Mijn eerste non battery powered Zwave device zit 20 cm naast Homey.
Je kan natuurlijk altijd nog zeggen dat het licht wel aan ging dus dat het dan dus zeker niet aan de afstand ligt.

Dat had ik eerder al gedaan, en daarmee bedoel ik de lichtsterkte rapportage waarde.
Sorry, was niet helemaal duidelijk inderdaad.

deze sensors hebben overigens wel een batterij,
dichtstbijzijnde bij de homey is 2.5m ofzo.

ik weet niet of zigbee sterker of zwakker is, maar daar heb ik er 1 op veel grotere afstand die perfect werkt.

Je kunt dan nog een timer instellen (downloaden Countdown van Ralf van Dooren) Overigens werk mijn Neo coolcam niet altijd consequent in het meten van de lux waarde, waardoor hij onbetrouwbaar is geworden.

Klopt,
Die countdown timer gebruik ik ook om bv steeds opnieuw te gaan tellen als er beweging is om de lamp aan te houden dan.
Als er geen beweging meer is, en de timer is op 0, dan gaat de lamp uit.

En inderdaad, die lux meting van die neocool cam pirv2 sensor is zeker onbetrouwbaar.
Heb ze vandaag eens van de andere 2 sensors bijgehouden, (waar ik overigens geen problemen heb met de flow ) maar daar klopt die lux meting ook voor geen meter soms.