Lidl Smart Colour-Change LED Light Bulb

Heb eens een Lidl lamp aangeschaft, de Smart Colour-Change LED Light Bulb (product ID = TS0505A).
Op Homey geïnstalleerd via de Lidl app v0.1.6 (experimental).

Nu gaat het toevoegen prima. Alles werkt naar behoren, behalve het instellen van de kleuren.
Ik kan geen kleur instellen. Zie ook geen opties hiervoor in de app.

Vermoed dat het niet in de app is geïmplementeerd, maar toch: Iemand enig idee hoe ik de kleur kan aanpassen?

Ik was er al bang voor.
@RoyWissenburg Bedankt voor je input.
Zag net nog staan:
Until further notice the RGB lights only support on/off and dim (white temperature and colors will be added when know issues are resolved).

1 Like

Heb je een Hue Bridge, probeer hem daar eens aan te hangen. Ik heb van de week 2 lightbars van de Lidl gehaald en die werken prima via Hue.

LelyBob Bedankt voor de tip, helaas geen Hue bridge.

Inmiddels de laatste update binnen van de Lidl app van @johan_bendz v0.1.8

What’s new in v0.1.8

Fix for color and temperature lights. Already paired lights MUST be removed and paired again to get color/temperature functionality.

Ik helemaal blij maar helaas werkt het bij mij (nog) niet.
Ik heb de Livarno Lux RGB Bulb E27 _TZ3000_dbou1ap4 / TS0505A (Lidl)

Eerst zoals aangegeven de lamp, in homey, ontkoppeld en opnieuw gekoppeld. Via een flow (in Homey) de kleur proberen te veranderen, daarna via het Device (in Homey) de kleur proberen te veranderen, helaas zonder resultaat.
De experimentele app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, daarna de lamp opnieuw toegevoegd.
Via een flow (in Homey) de kleur proberen te veranderen, daarna via het Device (in Homey) de kleur proberen te veranderen, helaas zonder resultaat.
Bovenstaande ook nog met een nieuwe (nog niet eerder gekoppelde lamp) lamp geprobeerd, ook zonder resultaat.

1 Like

https://community.homey.app/t/app-tuya-zigbee-app/26439/890?u=johan_bendz

1 Like

YES, interviewing did the trick.
@johan_bendz Thanks :+1:

1 Like

Hi How do I interview? Have a brand new Homey. Installed and paired several times a Gu 10 rgbw.

Yes but where in the developer?

Aha it is a tab in this case under zigbee and than the device Zie nu dat NL ook kan
Cheers🙂

Dat had je ook gezien als je op de betreffende links had gedrukt. :wink:

chrome_2021-04-01_20-52-37

Dat stukkie in blauw gekleurd is een link, kan je op klikken. In dit screenshot kan je zien dat 2 andere mensen dat ook een keer gedaan hebben.

Denk dat de brand nieuwe Homey het misschien nog niet weergaf want na de link kon ik interview niet vinden. Verder moet ik nogal wennen aan de structuur voorlopig nog een beetje plug and pray🙂

1 Like

Ligt het aan mij, vast. Maar nu heb ik kleur maar bijna geen licht :man_shrugging: