Lidl Zigbee Smart Home producten

Moderation: Omdat Lidl niet langer dan een jaar kan starten met verkoop de topic titel aangepast
van: Lidl start verkoop smarthome producten
naar: Lidl Zigbee Smart Home producten
by @Dijker

App is inmiddels ook al lang beschikbaar:
Lidl Smart Home App voor Homey | Homey

Kreeg een foldertje van de Lidl waarin ze de verkoop van smarthome producten aankondigen voor de Nederlandse markt. Ik geloof dat het in Duitsland al langer verkrijgbaar is.

Lijkt een directe kopie te zijn van Philips Hue en IKEA Tradfrï achtige producten.

Wellicht komt er ook een app voor homey, of misschien zelfs al te koppelen via bestaande Hue of Tradfrï app :grin:

1 Like

Zigbee spulletjes, dus best leuk en betaalbaar. Bv een bewegingssensor voor €10.

Er zal wel een aparte app voor Homey voor moeten komen, tenzij je ze koppelt aan een Hue of IKEA bridge (maar dat laatste is niet ideaal, sensoren kun je daarmee niet uitlezen bijvoorbeeld).

In de informatie achter de link staat dat deze zigbee 3.0 ondersteunen.
Volgens mij zijn ze dan zo aan de hue App te koppelen.
Of homey zonder app ook zigbee 3.0 ondersteund weet ik zo niet

Zigbee 3.0 is het gebruikte protocol (dat Homey gewoon ondersteunt), maar bij Homey moet er vrijwel altijd specifieke device support zijn (in apps geïmplementeerd) voordat je een device kunt toevoegen.

2 Likes

Als iemand weet of dit gaat werken hoor ik het graag. Ben al tijdje opzoek naar goedkope stekker om achter de wasmachine en droger te doen om te kijken of ze nog aan staan

Volgens mij heeft deze plug geen energiemeter en gaat dit dus niet lukken.

1 Like

Oke zag er een stekker timer tussen staan ging er vanuit dat hij ook stroom zou meten.
Iemand nog tipa voor dit soort stekker?

Zijn dit van die goedkope Chinese Tuya whitelabel producten? De Action en de HEMA hebben die volgens mij. Als je ze zonder app kunt koppelen aan Homey valt het vast mee, maar verder is het qua privacy een draak.

1 Like

Het zijn Zigbee-apparaten.

Ik heb in ieder geval al de stekkerdozen besteld. Vreemd genoeg zijn deze er niet voor z-wave… heb nog een oude greenwave die het prima doet, maar deze zijn uit productie(?)
Ik ga er vanuit dat Homey ondersteuning wel goedkomt, zal gezien de lage prijzen wel populair worden.

Mooi. Als je geen bridge of app van ze nodig hebt is het goed.

Dit spul is wel Tuya. Maar dan Tuya zigbee. Is hier terug te vinden bij technische specificaties: https://www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-Gateway/p100306596

Wellicht is er daarom ook direct ondersteuning voor homey middels de Tuya zigbee app?

2 Likes

Ik ben in ieder geval wel vereerd dat de website Smarthome magazine mijn foto op hun site hebben geplaatst :grin:

7 Likes

Iemand die weet of deze producten werken met de tuya zigbee app?

Ik heb deze kerstverlichting op t oog

Zou mooi zijn als deze gekoppeld kunnen worden

1 Like

Tuya Zigbee werkt alleen nog maar op v5

Werkt het niet met de apps van Ikea Philips osram oid

Werkt aqara eigenlijk al op v5

1 Like

Dat is denk ik lastig op voorhand te zeggen. Kwestie van uitproberen. Soms werken bepaalde apparaten wel met een ander merk zigbee app. Beetje hit en mis.

Hmm

Twijfe tussen deze kerstverlichting en twinkly

Als Lidl werkt natuurlijk erg goedkoop