Locatie bepalen via ip adres

Hallo ik gebruik nu de locatie bepaling via homey zelf maar daar merk ik dat mij lampen en alles al veel te vroeg aan gaan als ik nog 150 meter van huis ben of 1 minuten weg ben weet iemand een beter manier ?

Nog 1

Sorry en merci

Jarne,
misschien kun je beter een deur sensor gebruiken wat van alles schakelt als je de voordeur open maakt of de garage of achterdeur, wat jij wilt.
Deze zijn vrij goedkoop bij Alie expres en werken heel goed, vaak beter als al die locatiebepalingen maar het is maar een suggestie.
en ja is of topic.

1 Like

Hoi Roy
zoals jij het stelt wel ja dat klopt !
De laatste persoon die bij ons weg gaat schakelt de preset afwezig in (1 druk op de knop) er schakelen allerlei onderdelen.
Bij thuiskomst , opening voordeur (bv) schakelt de hal verlichting en gedeeltes in de kamer, ( 1x druk op de knop) preset thuis en mijn smarthome weet dat ik er weer ben.
De vraag van Jarne was weet er iemand een betere manier, die weet ik niet dus was het ook maar een suggestie.
Veel wegen gaan naar Rome.:grinning:

1 Like

Dus ik neem aan dat alles bij jou perfect werkt.

Kun je dan de medemens eens uitleggen hoe jij het perfect voor elkaar hebt?

Alvast bedankt

1 Like

Hier ook de beacon app met tile pro’s. Werkt altijd 100% in dit huishouden

1 Like

Hallo hoe werk juist de beacon app wand snap niet goed hoe ik het kan instellen ?

Ook daar heb je gelijk in, hoe minder hoe beter haha, ik vind de geofence van de homey niet best maar dat is hier ergens al ruimschoots besproken, vandaar ook mijn reply.

https://apps.athom.com/app/com.koktail.beacon

Hoe stel je die in Wand ik kan mij gsm niet verbinden of zo ?

Vragen over andere mogenlijkheden graag in de betreffende topics.

1 Like