Locatie / thuisdetectie app homey 2.0

Jazeker. Eerst de connect life360 app installeren via https://apps.athom.com/

@ArnoP de beacons bevallen mij perfect. Voor mij en en mijn vrouw heb ik de Tile pro. Voor ouders etc de goedkopere. Hier is de range iets kleiner van.
Enkele keer wil hij in de tuin wel eens zeggen dat ik er wel of niet ben. Terwijl afstand beacon-homey dan Max 10 meter is.
Appjes op de tel kan zeker ook goed werken (life360)
Echter vreten die best stroom door het gps gebruik.

Maw. Ik blijf bij Tile😀

1 Like

Dank je! Ik denk dat ik voor dezelfde oplossing ga.

Ander voordeel😀. Mocht je nou je sleutels kwijt zijn kan je via de telefoon even je sleutels piepen.
(Daarna weer de Tile app verbreken met je tile. Anders bijt het met Homey)

Kan je me dat wat nader toelichten? Als ik de tile app verbreek met de tile kan ik dan daarna toch de sleutels weer oppiepen als ik ze kwijt zou zijn?

Als ik het verder goed gelezen heb in dit topic dan zou ik eerst de tiles in de telefoon moeten configureren en dan toch weer de tile app verwijderen en ze aanmelden in Homey?

Dat heb ik wel gedaan, maar schijnt niet perse nodig te zijn.

Ik heb zojuist de tiles binnengekregen en ik begrijp het allemaal nog niet zo denk ik… Android app Tile geinstalleerd en de beide tiles toegevoegd, werkt feilloos.
Daarna de app (Beacon geinstalleerd op Homey en getracht apparaten toe te voegen. Na heel vaak proberen vond Homey 1 tile. Die toegevoegd en die lijkt ook te werken.
De tweede tile echter wordt tot heden nog steeds niet gevonden bij het toevoegproces. Ik heb al geprobeerd op de knop te drukken, batterij te verwijderen en weer terug te zetten, maar hij blijft deze niet vinden.

De app op mijn Android heb ik inmiddels uitgezet en in de instellingen ook bepaald dat de tiles niet meer gevonden mogen worden wanneer de app uitstaat. Dit lijkt goed te gaan met de tile die wel is teogevoegd; start ik de Tile app op de telefoon dan is kort daarna de tile uit Homey “afwezig”. Sluit ik de app weer op de telefoon dan vind Homey binnen enkele seconden de tile weer “aanwezig”.

Nog tips om die tweede tile ook gevonden te laten worden door Homey?

Geeft ie wel geluidssignaal wanneer je de knop op de tile even ingedrukt houd?

Nee, niet als ik kort of lang druk op de tile. Wel als ik 2x snel achter elkaar druk op de tile. Hij gaat dan de telefoon ‘zoeken’ maar die vind hij bij mij niet tenzij ik de app op de telefoon openzet, dan gaat de telefoon wel rinkelen.

Dat lijkt overigens voor beide tiles exact hetzelfde te zijn.

Hmm. Zit je bij het pairen met homey dichtbij genoeg? Ken nog een verhaal van 1 iemand met 2 tiles, waarvan er bij 1 de batterij zo goed als leeg was.

De tile ligt letterlijk 5cm van de homey af… ik zal de app eens van homey verwijderen en nog eens proberen…

Yep. Zo probleemloos moeten gaan. Anders hier even vragen, daar leest de ontwikkelaar ook mee.

Het lijkt nu toch allemaal te werken; wat het precies is geweest is me niet duidelijk; ik had zelfs de app al helemaal gedeinstalleerd van de telefoon en dat hielp ook niet. Uiteindelijk heb ik de Beacon app van Homey verwijderd en opnieuw toegevoegd en ook nog de batterij vervangen van het token dat niet gevonden werd (de batterij waarmee hij geleverd werd had een spanning van 2,9V en zou dus nog niet echt leeg moeten zijn. Uiteindelijk werd de tile dan toch gevonden.

Bedankt allemaal voor het meedenken. Nu kijken of het allemaal ook echt betrouwbaar is…

2 Likes

Waar kan ik de connect life360 app vinden voor homey?

Die is zoek sinds de update van de appstore

That does the trick

Klopt maar kan hem niet installeren build_not_found

Contact opnemen met Athom. Lijkt toch met de migratie van de appstore te maken hebben.

Het allemaal gelezen te hebben komt het bij mij over dat er niet 1 oplossing is, kijkend naar de laatste post ook nog geen uniforme oplossing door athom? Ervaar wel dezelfde problematiek en was eigenlijk op zoek naar een goede basis thuis/niet thuis detectie voor mijn vrouw en mij. Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog vrij ontdekkend (lees nieuw) bezig ben.

Enigszins gerelateerd aan dit topic, dus vandaar een link naar: POLL "Welkom thuis" indication Homey app ; let's make it dynamic