Logging van acties

Wellicht stel ik een domme vraag, maar ik heb het nog niet kunnen vinden.

Ik zoek iets waarmee ik alle acties die gedaan worden kan loggen cq inzien.
Reden, soms brand er een lamp, die niet (meer) had moeten branden, en ik kom er niet achter waarom hij aangaat dan wel niet uitgezet word.

ik heb paper trails geinstalleerd, maar daarmee kan je wel logs maken, maar die defineer je zelf.
Feitelijk moet ik een soort logging hebben waarin je kan zien wat de homey doet, wanneer, waar, en welk resultaat…

Bestaat dat ?

Nee dat bestaat helaas niet, je kunt bij de Apparaten een logging zien wanneer ze zijn aan of uit geschakeld en in Insights kun je het verloop van waarden zien en verder ben je van je eigen logging in Papertrails o.i.d. afhankelijk.

dat is jammer.
troubleshooten is dan helaas wel wat lastig.
als sr systeembeheerder wil je toch altijd in logo neuzen als er iets niet werkt zoals verwacht

1 Like

Beetje laat mss, maar kom net dit topic tegen sr.
Ik vind t ook erg … dat je geen logs kunt inzien.

Maar… dit is een heel handig tooltje:

Je kunt in 1x
logging toevoegen aan alle flows middels de PaperTrails app en homeybackup.web.app.
Het kan zelfs je bestasnde Simple Log kaartjes vervangen.

Zorg wel dat je een verse backup hebt gemaakt!

Ga naar: https://homeybackup.web.app/login/
Dan rechtsonderin Papertrails selecteren, daarna rechtsbovenin Maintenance selecteren. Vervolgens daar de instructies volgen.

Logs monitoren:
Via Homey Developer Tools
En dan Papertrails selecteren.
Dan kun je live met de flows die getriggerd zijn meekijken, zonder het flow scherm in de Homey app te hoeven verlaten.