Logica gemiddelde berekenen van de waardes op de sensors

Modbreak: verplaatst naar Nederlands @Dijker

Hallo, ik wil van de sensors het gemiddelde van de temperatuur berekenen.
Mij leek dat dit geen hele moeilijke formule was. Maar toch kom ik er even niet uit… iemand enig idee hoe het wel moet? Ik wil eigenlijk van 4 sensors het gemiddelde, maar nu in dit voorbeeld heb ik om te beginnen eerst 2 sensors om hey eerst werkend te krijgen.

Mijn idee was om met logica bereken een numerieke variabele en dan als tekst {{ tag sensor tempratuur+ tag sensor temp/2}} en dan laat ik dit als notificatie naar mijn tel sturen en klopt er niks van die berekening. Ook deze werkt niet

De twee “acties” worden gelijktijdig gestart. Dus de waarde “gemiddeldetemperatuur” is nog niet berekend voordat deze verzonden wordt. Je kan beter een tweede flow maken:
Als gemiddeldetemperatuur is verandert dan stuur bericht…

En, om het overzichterlijk te houden lijkt het me beter om die gemiddelde temperatuur ook zo te noemen.

1 Like

Oké maar als ik + ++ telt hij wel alles bij elkaar en dan krijg ik wel de juiste uitkomst en ik heb stuur notificatie ook een paar seconde vertraagd

Ah, had je formule nog niet goed bekeken. Moet de volgende zijn, er gaan wat haakjes mis:
{{ (temp1+temp2)/2 }}

En wat jij zegt van een 2e flow maken bedoel je wel op deze manier ++++ en die laten berekenen en dan vervolgens de uitkomst in de 2e te delen en versturen? Want dit had ik gister ok gedaan en dat ging ook niet helemaal goed. Toen kreeg ik 30 keer achter elkaar 0.13338889 enz wel allemaal verschillende uitkomsten maar allemaal in dat formaat

1 Like

Oké super die formule werkt wel ik had dit gister ook al een keer geprobeerd de ++ tussen haakjes, maar ik zal dan wel een spatie of iets hebben gehad. Nu heb ik nog een vraagje, ik wil van mijn sensoren de gemiddelde lichtsterkte weten op een bepaald tijdstip. Omdat ik nu maar wat in heb gesteld en de lampen eigenlijk altijd of te vroeg of te laat aan gaan. Kan je dat ergens in zien?

Oké ik heb dit nu in 1 flow werkend
Every 60 min

Die formule + na 2 sec verzenden

Bedankt voor bovenstaande uitleg! Is er misschien ook een mogelijkheid om de gemiddelde temperatuur van 1 sensor te berekenen over bepaalde periode? Zou graag de gemiddelde temperatuur van een dag, week enz. willen gebruiken in een flow.

Vraagje: welke waarde heb je gehangen aan het kaartje Temperatuur? Als ik bijv 0 invul dan crasht hij

Vraagje aan wie na 3 jaar? Waarover? Voorbeeld s.v.p.