Lokatie & Aanwezigheid - Owntracks Installatie Instructie

4 Samsung telefoons weigeren om de data vanuit Owntracks naar Homey te sturen als we vertrekken. Bij thuiskomst krijg ik wel meldingen dat de gezinsleden thuis komen.

Gedurende de dag zie ik alle 4 de toestellen netjes op de kaart in Owntracks. Maar als ze de regio van het huis verlaten krijgt Homey dat niet door.

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe en waar ik zou moeten zoeken?

Of is er een alternatief voor Owntracks die met de oplossing van Martin werkt? Dus een tracker die ook naar MQTT rapporteert.

Ik snap het even niet.
Owntracks geïnstalleerd op mijn samsung en op een iphone. Als ik op de kaart van owntracks kijk op mijn Samsung dan zie ik beide telefoons. in de lokatie & aanwezigheid app zie ik in het overzicht beide telefoons. In de logfile alleen de samsung. In de mosquitto MQTT broker zie ik beide telefoons.
Hoe kan ik beide telefoons in de lokatie & aanwezigheid app zien, zodat mijn flows werken???

hi can you fix the problem? I use homey mqtt broker, but not see family member in OwnTracks. but 90% work good lokation and presence.

Hallo ik heb een korte vraag, ik heb openhab en owtracks geconfigureerd. Ik krijg via homey de users en regios binnen. Echter als ik naar de users kijk zie ik geen Long en Latt. Hoort dit zo?

Hallo Undutchable,

Aangezien ik ook steeds vaker problemen heb met OwnTracks ben ik ook op zoek naar een alternatief hiervoor. Ik dacht eerst aan een aanwezigheidsmelding op basis van WiFi.

Nu las ik dat je zelf ook bent overgestapt naar een andere App. Kun je uitleggen hoe je dit hebt aangepakt?

Gr,
Robin