Loqed slot

Altijd al gewild dat de lichten aangaan, de thermostaat op ‘comfort’ modus wordt gezet en de gordijnen open gaan wanneer je thuis komt? Dan hebben we goed nieuws, het LOQED Touch Smart Lock is nu te koppelen aan Homey! Met Homey kun je al jouw slimme apparaten voor thuisgebruik integreren, bedienen en automatiseren vanaf één plek, de Homey App.

Homey’s elegante buitenkant verbergt niets dan pure kracht van binnen. Met Homey bepaal jij hoe alle apparaten in en rondom je huis samenwerken. . Zo creëer je de ultieme smart home ervaring met het LOQED Touch Smart Lock en jouw andere smart producten gekoppeld aan Homey.

1 Like

In februari hebben we geen tijd meer . En nu zijn ze op . Loqed mist de boot in de Loqeddown .

Of kan ik er zo even twee bij je bestellen om van de week te plaatsen

1 Like

Haha, ik had mazzel.
Vond er eentje op Marktplaats.
Ze waren sneller uitverkocht dat dat ze hadden verwacht.

Eerste indruk is goed in ieder geval.
Maar geen tijd meer? Binnen een half uur had ik alles werkend en klaar.

ik zit te twijfelen tussen de nuki en loqed, waarom hebben jullie gekozen voor de Loqed???

reden voor mij van Loqed: ik kom wel eens door de achterdeur en wil niet dat de voordeur dan open gaat zodat ik die weer dicht moet doen omdat die mij gedicteerd heeft.

reden van nuki: het automatisch openen van de voordeur als je er wel heen loopt, zonder dat je dus iets moet aanraken en ergens op drukken.

wellicht is dit bij beide wel uit te schakelen of aan te zetten?

Juist vanwege de verplichting van aanraken was de reden voor mij om voor Loqed te kiezen.
Ik wilde voorkomen dat de voordeur openstaan terwijl ik er niet bij in de buurt ben.
En ook op basis van de review die ik heb gezien op Bright, waar ze ook een stukje vergeleken met Nuki.
Ik verwacht van Loqed ook nog de nodige verbeteringen, en uitbreidingen qua functionaliteiten.

En dat aanraken is echt seconde werk.
Of je nou de deur meteen kan open duwen of eerst even een touch doet op het slot.
Je hebt het over aanraken en ergens opdrukken, je hoeft alleen maar het slot aan te raken, thats it.

1 Like

Oke bedankt, ja de revieuw van bright heb ik ook gekeken, echter vond hij wel dat je de 2 knopjes goed uit elkaar moest houden.

Maar aanraken is dus voldoende? En is er wel een mogelijkheid om hem auto te laten openen zonder aanraking?

Aanraken is echt voldoende. Touch en je duwt de deur tegelijkertijd open.
Als je komt aanlopen komt er: touch to unlock in de display.
De twee knopjes zijn hetzelfde, vond ik een beetje geneuzel van Bright.

Auto openen zonder aanraking gaat niet.
Ik vind juist het aanraken een extra veiligheid.
Zonder aanraken zal het slot niets doen.

Ik ga voor de vrouw een z-wave sleutelhanger bestellen.
Vanuit Homey die configureren om de deur te openen of op nachtslot.
Gewoon voor de zekerheid om gedoe te voorkomen mocht de deur een keer niet open gaan :wink:

1 Like

Haha bedankt voor je duidelijke antwoord.:+1:t2:

Kan Homey ook de status van de Loqed aanpassen?

Ik maak gebruik van BT dongles om te bepalen wie er thuis is. Nu zou ik deze ook willen gebruiken om bij vertrek bijv. de status van Loqed aan te passen naar afwezig (oid). Zit deze functie in de flow actiekaarten?

Hierdoor is er geen noodzaak meer om geo locatie te moeten gebruiken.

Gr. Jaap

Loqed status

Je kan een status kiezen: open, vergrendel, ontgrendel.
Ik gebruik het met de geofencing vanuit Homey.
Maar jou idee met BT zou ook moeten kunnen.

Hi @Wout-1976 , bedankt voor je info. Als ik Loqed goed begrijp is dat als je binnen de GEO cirkel van 500meter komt dat het slot gaat zoeken naar Bluetooth. En als je binnen 3meter van het slot komt de “touch to open” functie aangaat.

Kan ik deze twee “acties” activeren / simuleren via Homey? Dus kan ik via Homey het slot op de “touch to open” status zetten?

Ik laat het slot op basis van de geofencing van Homey vergrendelen.
Je kunt volgens mij niet via Homey het slot op touch to open zetten.

Homey kan het slot: openen, vergrendelen en ontgrendelen.
De bluetooth van het slot werkt apart van Homey.
Als ik het goed heb kun je dus de drie commando’s gebruiken via Homey.
Ik weet even niet zo of je touch to open te zien krijgt als je het slot op afstand opent en er zelf niet bent.

maar waarvoor is de status openen dan?

openen zorgt ervoor dat de dagschoot ingetrokken wordt en je dus de deur open kan duwen of trekken.
Vergrendeld = nachtslot alle driepuntsluitingen zijn naar beneden (op slot)
ontgrendeld = nachtslot alle driepuntsluitingen omhoog en dagschoot dus afgesloten
open = volledig open alle driepuntsluitingen en dagschoot zijn ingetrokken.

Hi @Wout-1976 nogmaals dank voor je hulp en info.

Werken je zwave hangers? Welke gebruik je?

Nee dat was geen succes.

Werkte het niet? Of wat was het probleem? Andere oplossing gevonden?

Ik vond het te lang duren voordat er een verbinding was gemaakt.
Momenteel werkt het prima vanuit de Loqed app.
En ik heb via Homekit en Homey het slot kunnen toevoegen en is te bedienen met spraak commando’s.

1 Like

Ik heb het slot succesvol aangesloten. Werkt goed op commando van Homey.
Alleen bij mij gebeurd het volgende, als je het slot via het touchpaneel opent, gaat hij na openen gelijk weer op slot en weer open. Zelfde bij sluiten van het slot via het touchpaneel.
Het lijkt er op dat, als het slot zelf initiatief neemt om te openen/sluiten, er een commando van Homey achteraan gaat om hetzelfde te doen.
En dat gebeurd niet als ik het slot via Homey of Homekit (via Homey) bedien.